English

ردیف سوم شیرین سازی فاز ۱۹ پارس جنوبی راه اندازی می شود

پس از انجام تست های اولیه و اتمام عملیات پیش راه اندازی، ردیف سوم شیرین سازی گاز پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی راه اندازی و آماده دریافت گاز ترش شد.

ردیف سوم شیرین سازی فاز ۱۹ پارس جنوبی راه اندازی می شود
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: با توجه به دقت عمل موجود در مرحله پیش راه اندازی و راه اندازی، پیش بینی می شود ظرف ۵ روزآینده گاز شیرین تولیدی این ردیف با ظرفیت روزانه ۱۲،۵میلیون متر مکعب، پس از انتقال به واحدارسال گاز(واحد ۱۰۶) به شبکه سراسری تزریق شود.
حمیدرضا مسعودی عنوان کرد: هم اکنون با اضافه شدن این واحد پالایشی به پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی ۳ ردیف شیرین سازی این فاز راه اندازی و امکان شیرین سازی یک و نیم فاز استاندارد معادل تولید روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز میسر شده است. مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: با راه اندازی سکوی ۱۹A در آبان ماه امسال، گاز تولیدی این سکو پس از انتقال به پالایشگاه خشکی، وارد این ردیف شیرین سازی شده و پس از طی مراحل پالایشی به شبکه سراسری تزریق خواهد شد. فاز ۱۹ پارس جنوبی از جمله طرح های درحال توسعه پیشتاز در میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز است. اردیبهشت و تیر سال جاری ردیف های چهار و یک شیرین سازی این فاز با ظرفیت روازنه یک میلیارد فوت مکعب و با برداشت گاز از سکوهای SPD۲ و ۱۹C به بهره برداری رسید.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه