English

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین خبر داد؛

واکسیناسیون رایگان ۱۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نایین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: ۱۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان نایین واکسینه شدند.

واکسیناسیون رایگان ۱۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نایین
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، بهزاد متولی زاده نائینی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین اظهار کرد: شبکه دامپزشکی نایین به منظور افزایش سطح ایمنی طیور روستایی و قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی، اقدام به واکسیناسیون رایگان طیور بومی در محدوده روستاهای اطراف مرغداری‌های صنعتی این شهرستان کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و پیشگیری از وقوع بیماری نیوکاسل، افزایش سطح ایمنی و کاهش احتمال چرخش ویروس و کاهش تلفات در طیور روستایی و کمک به معیشت اقتصاد روستا و پیشگیری از احتمال بروز بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی، شبکه دامپزشکی شهرستان نایین با همکاری بسیج جامعه کشاورزی، حدود ۱۰ هزار قطعه طیور روستایی و بومی در سطح روستاهای هدف شهرستان از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تحت واکسیناسیون قرار داده است.

متولی زاده افزود: بیماری نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که می تواند باعث ایجاد تلفات زیادی در طیور صنعتی و روستایی گردد و خسارات اقتصادی و بهداشتی زیادی را به صنعت طیور کشور وارد کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای پرورش صنعتی و روستایی، یکی از راه‌های مهم پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در واحدهای صنعتی و روستایی، اجرای واکسیناسیون متوالی با دوره‌های منظم است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه