English

تابلوی خوشنویسی «اهل الکبریا» در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد رونمایی شد

تابلوی خوشنویسی «اهل الکبریا» اثر ابتکاری استاد روح اله قربانی آرانی در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد رونمایی شد.

تابلوی خوشنویسی «اهل الکبریا»  در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد رونمایی شد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،این تابلو در اندازه 30 در40 سانتیمتر با تکنیک نقاشیخط با استفاده از قلم نی ریز و مرکب خطاطی رنگی با ۵۰۰ صلوات نگارش شده است.

این هنرمند خوشنویس گفت: متن تابلو با عبارت «اللهم اهل الکبریا و العظمه» با خط شکسته نستعلیق و دانگ درشت‌تر از متن، به رنگ سفید نوشته شده است و کادر پیرامون آن  در زمینه آبی به صورت مورب از قسمت بالای سمت راست اثر با نگارش 500 صلوات شروع و در پایین سمت چپ به پایان رسیده است.

روح اله قربانی در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد اظهار کرد: متولد سال 1360 هستم که از سال ۱۳۷۴ آموزش هنر خوشنویسی را آغاز کردم و از سال ۱۳۸۰، طرح ابتکاری خود را که مدلی از نقاشیخط هست تاکنون در قالب 240  اثر با نگارش آیه های قرآن و صلوات ارائه کرده ام.

وی افزود: تفاوت این مدل با نقاشی خط در حجم و شیوه کار است که یک تابلو با ابعاد  30 در 40 سانتی متر را با نگارش500  صلوات انجام می دهم در حالی که تمام حروف و شکل ها بدون تغییر است و به صورت یک نقاشی پیدا است اما هیچ نقاشی صورت نگرفته و حتی خطوط باریک هم با نگارش کلمات پدید می آید.

وی تصریح کرد: انجام این کار نیازمند زمان و تمرکز زیاد است چون با استفاده از مرکب خطاطی و قلم نی ریز نگارش می شود و کلمات بسیار به هم نزدیک است و یک اشتباه در نگارش یا نوع رنگ، امکان اصلاح وجود ندارد.

این هنرمند خوشنویسی گفت: متاسفانه هنر در جامعه امروز، کم رنگ شده است و نسل کودک و نوجوان اثر زیباشناختی هنر و فعالیت هنری را کمتر از گذشته درک می کنند که اگر استمرار پیدا کند، به مرگ هنر در کشوری ختم خواهد شد که زنده به هنر است.

وی افزود: هنر بخشی از هویت مشترک فرهنگی مردم ایران است و نگاه کردن به این نقش و نگارها در هر گوشه این سرزمین، انگار که چیزی را درون انسان بیدار کرده و نسل جوان باید خودش را به هنر زنده کند.

قربانی تاکید کرد: آموزش هنر زمانی کامل می‌شود که هنرجو برای تصحیح کارش به سمت پژوهش و کاوش حرکت کند از اینرو هنرمندان باید همیشه تحقیق و پژوهش کنند و هیچگاه به جایگاهشان قانع نشوند.

تابلوی"سیمای محبت" با نگارش 10 هزار صلوات،  تابلوی "سیمای عدالت"، تابلوی "روح اله"تمثال امام خمینی با 10 هزار صلوات،  تابلوی "حماسه حسینی"نگارش کل قرآن تقدیم به موزه آستان امام حسین (ع) در کربلا، تابلوی «شهید مظلوم» تصویر دکتر بهشتی با 10هزار صلوات، تابلوی "بسم الله"نگارش 10جزء اول قرآن و پنج مرتبه نگارش قرآن از جمله آثار روح اله قربانی است.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه