English

ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب گاوخونی در اصفهان

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی خبرداد.

ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب گاوخونی در اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حسین اکبری بیان داشت: بر اساس پایش‌های میدانی و هوایی اوایل بهار ۱۴۰۳ ورود حداقل ۲۰۰ فلامینگو به عنوان پرنده شاخص به تالاب بین المللی گاوخونی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت این پرنده مهاجر در تالاب افزون بر۳۰۰ فلامینگو برآورد می‌شود، افزود:این پرندگان در حال لانه گزینی و تخم گذاری هستند.

اکبری گفت: با رهاسازی حدود ۸ میلیون متر مکعب در آذرماه ۱۴۰۲ و بارش رحمت الهی و بارندگی‌های مناسب اسفندماه در کل حوضه زاینده رود از جمله منطقه شرق اصفهان که موجب حفظ رطوب این تالاب شد در اواخر اسفند ماه سال قبل، شاهد تنوع بالا و جمعیت‌های قابل توجهی از انواع پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی گاوخونی بودیم.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: علاوه بر آن گروه‌های قابل توجهی از پرندگان آبزی و کنار آبزی چشم انداز‌های بدیع و چشم نوازی را در طبیعت استان و ایران رقم می‌زند و تصاویر نشان می‌دهد که امید در جهت احیای تالاب گاوخونی با همکاری جمعی، کاملا زنده است و برداشتن هر قدم در جهت احیای زیست بوم گاوخونی، نتایج بزرگ و ارزشمندی در راستای حفظ تنوع زیستی، میراث طبیعی، پایداری سرزمینی و رونق صنعت گردشگری خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه