English

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

رهاسازی آب به تالاب گاوخونی ادامه دارد

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: رهاسازی آب به تالاب بین المللی گاوخونی ادامه دارد.

رهاسازی آب به تالاب گاوخونی ادامه دارد

، حسن ساسانی اظهار داشت: با اتمام رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، زاینده رود با هدف تأمین بخشی از حقابه تالاب بین المللی گاوخونی جریان یافت.

وی افزود: با توقف توزیع آب برای کشت کشاورزان، بخشی از خروجی آب زاینده رود از سد رودشتین برای تالاب گاوخونی و محیط زیست از هشتم آذر ماه رهاسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: بر اساس نتایج اعلام شده توسط مرکز پایش داده‌های منابع و مصارف آب استان همزمان با پایان توزیع آب در شبکه‌های آبیاری، پس از رهاسازی آب، جریان موجود رودخانه پس از طی مسافت ۱۳۰ کیلومتری در ساعت ۱۶ روز دهم آذرماه به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید.

ساسانی ادامه داد: دبی آب رهاشده از سد رودشتین در مقطع شاخ کنار معادل ۱۲مترمکعب بر ثانیه است و در حدود یک هفته جریان آب حفظ می شود.

وی خاطر نشان کرد: دبی آب در ایستگاه مذکور با توجه به تثبیت جریان در مسیر در حال افزایش است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: رهاسازی آب برای تالاب گاوخونی در آینده مطابق جدول منابع و مصارف حوضه زاینده رود و به پشتوانه بارش‌های پاییز و زمستان است.

به گزارش موج؛ تالاب بین المللی گاوخونی یکی از بزرگترین و مهمترین تالاب‌های ایران است و در منطقه‌ای به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه‌های شنی واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه