English

رئیس اداره تعاون کاشان:

تعاونی‌های کاشان بیش از ۴ میلیون دلار صادرات داشتند

رئیس اداره تعاون کاشان با بیان اینکه تعاونی‌های کاشان بیش از ۴ میلیون دلار صادرات داشتند، گفت: ۱۵ تعاونی جدید در کاشان تشکیل شد.

تعاونی‌های کاشان بیش از ۴ میلیون دلار صادرات داشتند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حسن اربابی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حوزه تعاون شهرستان کاشان دارای ظرفیت بالایی است که جزء چهار شهرستان خارج از مرکز استان است در حالی که ۳۶۵ مورد تعاونی فعال داریم و امسال ۱۵ شرکت تعاونی تشکیل شده و ۵۸۰ نفر عضو دارد و ۳۴۳ فرصت شغلی ایجاد کردند و این شرکت‌های جدید ۳۰۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی در بیان میزان صادرات شرکت‌های تعاونی طی سال جاری افزود: ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار شرکت تعاونی‌های کاشان طی۱۰ ماهه نخست سال جاری صادرات داشتند که عمده صادرات آن سرب و گلاب و عرقیجات گیاهی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ابراز داشت: ایجاد شرکت تعاونی مسکن کارگری از جمله اهداف این اداره است تا در راستای ایجاد مسکن کارگری اقدام شود و در زمینه ترویج تعاونی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و در این زمینه با توجه به ظرفیت کاشان با تفاهم‌نامه‌های منعقد شده آموزش‌هایی برای دانش‌آموزان و دانشجویان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در۱۰ ماهه نخست سال جاری تعداد دادخواست‌ها یک هزار و ۹۵۳ مورد بوده که دو هزار و ۶۸۷ مورد جلسه برگزار و یک هزار و ۸۴۵ رای نیز صادر شده است به نحوی که ۴۴ درصد پرونده‌ها در جلسه اول منجر به رای و۲۲ درصد به تحقیق ارجاع شده و ۷۱۰ به رای سازشی منجر که حدود ۳۸ درصد می باشد که از لحاظ کیفی بیش از یک سوم پرونده ها به سازش رسیده و میانگین مدت زمان رسیدگی نیز به ۳۰ روز کاهش پیدا کرده است.

اربابی تصریح کرد: ۸۹۳ مورد در حوزه حل اختلاف مورد بررسی شده و ۷۲۹ مورد منجر به صدور رای شده و از سوی دیگر نیز هشت درصد یعنی۶۹ مورد به حوزه تحقیق ارجاع شده است و ۸۱ مورد نیز به سازش ختم شده است که ۱۱ درصد از آرا صادره تشکیل می دهد.

وی ضمن ابراز گلایه از تعداد شکایت بالای کارگران از پیمانکاران دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: در این راستا جلساتی برپا شده که امید است تعداد شکایات واصله در سال پیش رو کاهش پیدا کند و از این رو یک هزار و ۱۸۶ مورد بازرسی موردی صورت گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت جلوگیری از بروز حوادث افزود: کاشان جزء معدود شهرستان‌هایی است که کلاس برای گواهینامه ویژه برگزار شده به نحوی که دو هزار و ۶۰۰ نفر ساعت برای گواهینامه ویژه کلاس تشکیل شده است.

وی ابراز داشت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته ۲۰مورد حادثه فوتی در کاشان صورت گرفته که اکثرا در کارگاه‌های ساختمانی رخ داده است و از این رو تمرکز خود را به سمت حوزه کارگاه‌های ساختمانی معطوف کردیم ‌چرا که آمار حوادث نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر است.

اربابی با بیان اینکه ۲۹ مورد شورای اسلامی کار در شهرستان کاشان تشکیل شده است، گفت: ۱۲  انجمن کارگری و کارفرمایی در شهرستان کاشان وجود دارد وبا تلاش بسیار جلسات مختلفی در این زمینه برای ارتقای بهبود وضعیت کمی و کیفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۷۲۸ مورد مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در شهرستان کاشان داریم، تصریح کرد: افراد مقرری‌بگیر بیمه بیکاری مدام در حال تغییر است و در ماه‌های گذشته که این میزان بیش از یک هزار مورد بوده به این میزان کاهش پیدا کرده است.

شارژ طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی

حسن اربابی گفت: این طرح مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی شارژ شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح به مدت سه ماه از هفدهم بهمن سال جاری تا هفدهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

رئیس اداره تعوان شهرستان کاشان اضافه کرد: این اعتبار، هفدهم بهمن ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار مشمول طرح تخصیص پیدا کرده و افراد واجد شرایط تا پایان هر دوره و حداکثر در سه ماه آینده می‌توانند با مراجعه با فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقدام کنند.

وی بیان کرد: پس از اعلان اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تصور اینکه طرح محدود به هفدهم بهمن و یا دهه فجر است، موجب بروز ازدحام در برابر برخی فروشگاه‌ها و سردرگمی برخی شهروندان شده است که انتظار می‌رود سرپرستان خانوار بدون نگرانی و در زمانی مناسب نسبت به خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند.

اداره تعاون کاشان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه