English

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان خبرداد؛

بهره‌برداری از ۳۴۵ طرح برق‌رسانی همزمان با دهه فجر در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از بهره‌برداری ۳۴۵ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۷۲۵ میلیارد تومان هم‌زمان با دهه فجر در استان اصفهان خبر داد.

بهره‌برداری از ۳۴۵ طرح برق‌رسانی همزمان با دهه فجر در استان اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حمید علاقمندان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بیان داشت: شرکت توزیع برق استان با پوشش ۲۳ شهرستان، به لحاظ تعداد مشترکان و وسعت شبکه، از بزرگترین شرکت های توزیع در کشور محسوب می شود که طبیعتا کار در این سطح، نیاز به برنامه ریزی و همت بالایی دارد. 

وی از افتتاح ۳۴۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۲۵ میلیارد تومان توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان خبرداد وگفت: این پروژه ها در شش سرفصل شامل: تامین برق متقاضیان جدید، پروژه تبدیل سیم های مسی هوایی به شبکه خودنگهدار، هوشمندسازی مشترکان با هدف رویت پذیری و کنترل پذیری، بهینه سازی شبکه های روستاهای سطح استان با عنوان پروژه بهارستان، اجرای پروژه های رفع افت ولتاژ و بهینه سازی شبکه، راه اندازی ابر ششم فهام کشور و راه اندازی نیروگاه های مقیاس کوچک و پشت بامی از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال است.

در ادامه معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان بیان داشت: ۷۴درصد مشترکان ما طبق الگوی مصرف و ۲۶درصد خارج از الگوی مصرف هستند.

 جعفر بحرینی با اشاره به ضرورت ورود صنایع برای تولید سالانه ۱ درصد از برق مصرفی خود از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر گفت:پایین بودن نرخ برق در کشور از دلایل فقدان انگیزه شرکت های خصوصی برای احداث نیروگاه و تولید برق است.

وی افزود: با تصویب قانون مانع زدایی از صنعت برق، صنایع موظف به تامین بخشی از برق مصرفی خود از طریق احداث نیروگاه و یا خرید برق از بورس هستند.

همچنین معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: شرکت توزیع برق استان دارای پایین ترین میزان تلفات برق در سطح کشور می باشد.

رسول روستایی در جمع خبرنگاران، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار را از پروژه های مهم در توزیع برق استان اصفهان نامید و گفت: با اجرای این پروژه، کاهش سرقت تاسیسات، افزایشی قابلیت اطمینان و بهینه سازی شبکه تحقق یافته است. 

 وی با بیان آنکه میزان سرقت شبکه ها در دو بخش سیم های مسی و ترانسفورماتور به کمتر از ۳ میلیارد تومان کاهش یافته‌است، اعلام کرد: در نتیجه تبدیل سیم ها به کابل خودنگهدار، رفع افت ولتاژ، کاهش تلفات شبکه و کاهش تعداد دفعات قطعی برق را شاهدیم. 

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: با انجام پروژه‌های کاهش تلفات و بهینه سازی، اکنون کاهش تلفات در توزیع برق استان اصفهان به کمتر از ۷درصد رسیده است که این رقم، پایین ترین میزان تلفات برق در سطح کشور و نزدیک به استانداردهای جهانی است که با تلاش همکاران، اکنون شرکت توزیع برق استان اصفهان در رده سه شرکت برتر در سطح کشور قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه