English

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای ۶ پروژه عمرانی در باغ فدک به عنوان قطب گردشگری شمال شهر

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از اجرای شش پروژه عمرانی در باغ فدک خبر داد و گفت: پروژه فاز سوم توسعه باغ فدک به‌عنوان محور پروژه‌های شاخص عمرانی این منطقه در حال اجرا است.

اجرای 6 پروژه عمرانی در باغ فدک به عنوان قطب گردشگری شمال شهر
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، مهدی سلطان‌آقایی با بیان اینکه بیش از شش پروژه عمرانی در باغ فدک در حال اجرا است، گفت: احیای باغ فدک و تبدیل آن به قطب گردشگری شمال شهر اصفهان هدف اصلی اجرای این پروژه‌ها است.

وی از ساخت و تجهیز ساختمان مخزن و ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب شرب در کل باغ فدک با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: نمازخانه و بازارچه باغ فدک به مساحت ۱۳۵۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه سازه‌های خشتی باغ فدک برای نخستین بار در مرکز کشور در دست طراحی و اجرا قرار دارد، اظهار کرد: این سازه ها با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: همچنین محور خیابان لاله به‌عنوان یکی از محورهای اصلی تردد مسافران در باغ به طول ۱۵۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال، با عملیات زیرسازی و آسفالت، پیاده‌روسازی و دفع آب‌های سطحی بهینه‌سازی و اصلاح خواهد شد.

سلطان‌آقایی با اشاره به پروژه عمرانی تکمیل فاز دوم دریاچه باغ فدک گفت: این پروژه شامل احداث جداول سنگی، احداث پیاده‌رو کنار دریاچه به طول ۱۴۰۰ متر و ساخت پیاده‌رو اصلی به طول ۱۰۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است که تا پایان سال تکمیل می شود.

به گفته وی، مرحله نخست فاز سوم توسعه باغ فدک با محوریت احداث و بهره‌برداری از دریاچه سوم به مساحت ۲۰ هزار متر مربع نیز به سرعت و در دو شیفت کاری وارد مرحله زیرسازی شده و در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای این فاز، اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و تحت نظارت کارگروه ویژه معماری و طراحی متشکل از معاونت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در مدیریت شهری و بخش خصوصی در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه