English

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران :

کشور ایران در زمینه کاتالیست های مصرفی پالایشگاهی به دستاوردهای بزرگی رسیده است

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: کشور ایران امروز در زمینه کاتالیست های مصرفی پالایشگاهی به دستاوردهای بزرگی رسیده است.

کشور ایران در زمینه کاتالیست های مصرفی پالایشگاهی به دستاوردهای بزرگی رسیده است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، رضا کاظم‌نژاد در نخستین گردهمایی تخصصی سوخت و روانکارها به تشریح «نیازمندی‌های فنی و پژوهشی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران» پرداخت و بیان کرد:کشور ایران امروز در زمینه کاتالیست های مصرفی پالایشگاهی به دستاوردهای بزرگی رسیده است

وی افزود:کشور ایران از ۱۰ پالایشگاه بزرگ نفتی برخوردار است که روزانه ۲ میلیون و دویست هزار بشکه نفت پالایش می کند.

رئیس کارگروه تحول و پیشرفت دانش بنیان در ادامه افزود:  براساس برآوردهای انجام‌شده، در دنیا حدود سه درصد ورودی پالایشگاه‌ها صرف هزینه‌های پالایشی می‌شود، یعنی از ورودی ۱۰۰ بشکه نفت خام، در نهایت سه درصد از آن هزینه می‌شود و ۹۷ بشکه فرآورده‌های نفتی به‌دست می‌آید.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد:در گستره ترکیبات نفت خام، ترکیبات بسیار با ارزشی وجود دارد. قیمت آن‌ها می‌تواند گاهی سه یا چهار برابر بیشتر از قیمت خود سوخت باشد. حتی می‌توان در یک عملیات و فرآیندهای واسطه‌ای، این عدد به رقم‌های بالاتری مثلاً به پنج یا شش برابر هم برسد. 

رئیس کارگروه تحول و پیشرفت دانش‌بنیان اظهار کرد: در زمینه به‌کارگیری هوش مصنوعی در پالایشگاه‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌ایم، اما هنوز استفاده عملیاتی که بتوانیم از هوش مصنوعی بهره ببریم و هزینه‌های‌مان را کاهش دهیم، اتفاق نیفتاده است. باید از هوش مصنوعی برای استفاده بهینه از فرآیندها و ارزان کردن تولید فرآورده‌های‌مان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به پتروپالایشگاه‌ها بسیار توجه کنیم، ادامه داد: باید از فرآورده‌های پالایش‌شده برای تولید مواد واسطه به‌صورت اقتصادی‌تر استفاده کرد.

کاظم نژاد یادآور شد: گرفتن اجزای نفت و تبدیل کردن آن به ترکیبات دیگر، از حوزه‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید و پژوهشگران می‌توانند به آن بپردازند. 

وی تصریح کرد: کشور ایران امروز در زمینه کاتالیست های مصرفی پالایشگاهی به دستاوردهای بزرگی رسیده است .

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اگر تنها نیم درصد بازده کاتالیست های کنونی کشور را افزایش دهیم شاهد سودآوری چشمگیر در پالایشگاه های کشور خواهیم بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه