English

نماز باران جمعه در اصفهان اقامه می‌شود

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری نماز باران جمعه این هفته در اصفهان خبر داد.

نماز باران جمعه در اصفهان اقامه می‌شود
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، علیرضا ناجی در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۱۰ صبح روز جمعه نماز باران در گلستان شهدای اصفهان به امامت آیت الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان اقامه می‌شود.

وی بیان داشت: این نماز با هدف استغاثه به درگاه خداوند و درخواست نزول رحمت الهی و پیرو توصیه علما و بزرگان شهر اصفهان اقامه خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: مستحب است نمازگزاران دو روز قبل از اقامه نماز باران روزه بگیرند و در روز جمعه با زبان روزه در نماز باران شرکت نمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: همچنین از آداب اقامه نماز باران، به همراه آوردن کودکان و سالمندان است.

 

نحوه خواندن و کیفیت نماز باران

نحوه خواندن این نماز مانند نماز عید (عید قربان و عید فطر) است و پس از خواندن حمد و سوره، ۵ تکبیر و بعد از هر تکبیر قنوت خوانده می‌شود، سپس به رکوع و سجود می‌رویم. در رکعت دوم و پس از خواندن حمد و سوره نیز، چهار تکبیر و بعد از هر تکبیر  قنوت می‌خوانیم. سپس به رکوع و سجود رفته و تشهد و سلام را به جای آورده و نماز را تمام می‌کنیم.

بهتر است این نماز را مانند نماز اعیاد از زمان طلوع خورشید تا قبل از اذان ظهر بخوانیم. همچنین این نماز اذان و اقامه نداره و مستحب است که موذن سه مرتبه بگوید:«الصلاه»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه