English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان :

اصفهان با تفکر یک شهر جهانی بنا شده است/ نیاز نصف جهان به یک موزه در سطح جهانی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان با تفکر یک شهر جهانی بنا شده است و اکنون بسیاری از مردم دنیا، ایران را با اصفهان می‌شناسند.

اصفهان با تفکر یک شهر جهانی بنا شده است/ نیاز نصف جهان به یک موزه در سطح جهانی
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، امیر کشانی در دیدار با رئیس دفاتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه گفت: ۴۰۰ سال پیش حاکمان در اصفهان برای اقداماتشان جهانی فکر می‌کردند. در آن زمان میدان‌ها، پل‌ها و خیابان‌ها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شدند که متناسب با یک شهر بزرگ در سطح جهانی باشد.

وی بیان داشت:اکنون بسیاری از مردم دنیا، ایران را با اصفهان می‌شناسند و این یک فرصت بی‌بدیل هم برای اصفهان و هم برای کشور است.

کشانی گفت:اگر امروز موزه‌ای در سطح بین‌المللی در اصفهان راه‌اندازی شود، این شهر چیزی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا همچون پاریس کم ندارد.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: زیرساخت‌های پروازی اصفهان برای گسترش تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث رشد اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری شود. بر همین اساس تلاش می‌کنیم که خط پروازی اختصاصی اصفهان را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر خط پروازی مستقیم از اصفهان به ایروان، مسقط، استانبول و دبی برقرار شده و به دنبال راه‌اندازی خطوط پروازی به سایر شهرهای منطقه از جمله تفلیس هستیم.

در ادامه رئیس‌ دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت اصفهان در اقتصاد و گردشگری کشور گفت: می‌توان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

نصرت‌الله آقامحمدی بیان کرد:بسیاری از سرمایه‌داران خارج از کشور علاقه‌مند به انتقال سرمایه خود به کشور و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی هستند که اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند و در تعامل با سفارت‌های ایران در کشورهای دیگر به معرفی فرصت‌های اقتصادی بپردازند و زمینه را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم کنند.

اتاق اصفهان موزه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه