English

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان مجوز زیست محیطی ندارند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه تحت عناوینی مانند طرح‌های دانش بنیان در حال گرفتن مجوز است، گفت: طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان مجوز زیست محیطی ندارند.

طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان مجوز زیست محیطی ندارند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سید امیر سامع اظهار کرد: 70 درصد صنایع در شعاع کمتر از ۵۰ کیلومتری این شهر قرار دارند و همین امر سبب حجم بالای آلاینده‌ها در این ناحیه شده است.

وی افزود: فعالیت ۷۰ معدن، ۲ هزار واحد سنگبُری و ۱۰ درصد از کارخانه‌های صنعتی بزرگ در اطراف شهر، وضعیت نامناسبی را برای اصفهان بوجود آورده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از لحاظ زیست محیطی در شرایط بدی قرار داریم، این دیار بدلیل فشار بالای آلاینده‌ها، قدرت «خودپالایندگی» را از دست داده است تا جایی که حتی توده‌های بارش‌زا نیز قدرت نفوذ ندارند.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون خودرو شامل ۱۵۰ هزار خودروی فرسوده و ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در اصفهان تردد می‌کنند در حالی که میزان بارندگی در اصفهان کم و حدود ۱۱۰ میلی‌متر در سال است که خود به گسترش آلاینده‌ها دامن می‌زند.

سامع بیان کرد: چندی پیش جلسه‌ای با حضور مسوولان شهری و استانی و مدیران پالایشگاه اصفهان برگزار شد اما شخص مدیرعامل این مجموعه در جلسه حضور نیافت و صحبت‌های نمایندگانش نیز مورد قبول واقع نشد.

وی گفت: آلودگی هوای این منطقه به حدی است که اجازه طرح‌های توسعه بسیاری از صنایع از جمله پالایشگاه را نمی‌دهد لذا این مجموعه صنعتی نباید بخواهد به زور طرح‌های خود را جلو ببرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه تحت عناوینی مانند طرح‌های دانش بنیان در حال گرفتن مجوز است، گفت: به رغم پیگیری‌های چند سال قبل برخی از این مجوزها تقریباً با زور اخذ شد و اخیراً نیز پالایشگاه طرح‌هایی را مدنظر قرار داده که مسئولان استان تاکید می‌کنند این طرح‌ها هیچ‌گونه مجوز زیست محیطی ندارد در حالی که پالایشگاه اصرار دارد آن‌ها را اجرا کند.

وی اظهار کرد: این طرح‌های بزرگ، صنایع زیردستی پالایشگاه هستند در حالی که اصفهان توان اضافه شدن این صنایع را ندارد. اگر محصولی قرار است تولید شود باید به جای دیگر برود و پالایش ثانویه آن صورت گیرد.

سامع بیان کرد: دو هفته پیش جلسه‌ای با حضور مدیران این صنایع داشتیم اما مدیر پالایشگاه حضور پیدا نکرد و توضیحات معاونان وی به هیچ وجه مورد پذیرش جلسه که با حضور مسئولان شهر و استان برگزار شد واقع نشد، بنابراین خواهش می‌کنیم این طرح‌ها را متوقف کند وگرنه مباحث قانونی را متوجه پالایشگاه و مدیر آن خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه