English

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه متوقف نشود، از طریق قانون پیگیری می‌کنیم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم توقف طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان گفت: اگر طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه متوقف نشود، از طریق قانون پیگیری می‌کنیم.

طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه متوقف نشود، از طریق قانون پیگیری می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سید امیر سامع در خصوص وضعیت آلودگی هوای اصفهان اظهار کرد: مشاهده می‌کنیم که با خودپالایی که توسط هوا صورت می‌گیرد ظرف کمتر از 24 ساعت، شاخص آلودگی هوا از وضعیت پاک یا سالم به مرز ناسالم برای گروه‌های حساس یا ناسالم برای همه گروه‌ها می‌رسد.

وی افزود: دیشب با وزش باد شاخص به 35 رسید اما تا یک ساعت پیش این عدد از 60 گذشت و اگر در تولید منابع آلاینده این وضعیت را داشته باشیم تا عصر بالاتر هم خواهد کرد. در این میان همه ما دخیل هستیم، از جمله خودروهای تک سرنشین، رفتارهای حمل و نقلی ما و صنایع آلاینده، نقش دارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه تحت عناوینی مانند طرح‌های دانش بنیان در حال گرفتن مجوز است، گفت: به رغم پیگیری‌های چند سال قبل برخی از این مجوزها تقریبا با زور اخذ شد و اخیرا نیز پالایشگاه طرح‌هایی را مدنظر قرار داده که مسئولان استان تاکید می‌کنند این طرح‌ها هیچگونه مجوز زیست محیطی ندارد در حالی که پالایشگاه اصرار دارد آن‌ها را اجرا کند.

وی ادامه داد: این طرح‌های بزرگ، صنایع زیردستی پالایشگاه هستند در حالی که اصفهان توان اضافه شدن این صنایع را ندارد. اگر محصولی قرار است تولید شود باید به جای دیگر برود و پالایش ثانویه آن صورت گیرد.

سامع تأکید کرد: دو هفته پیش جلسه‌ای با حضور مدیران این صنایع داشتیم اما مدیر پالایشگاه حضور پیدا نکرد و توضیحات معاونان ایشان به هیچ وجه مورد پذیرش جلسه که با حضور مسئولان شهر و استان برگزار شد واقع نشد، بنابراین خواهش می‌کنیم این طرح‌ها را متوقف کند وگرنه مباحث قانونی را متوجه پالایشگاه و مدیر آن خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه