English

دبیر علمی دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت خبرداد؛

تولید شیر فرا ویژه حاوی آغوز در اصفهان

دبیر علمی دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت از تولید شیر پاستوریزه حاوی آغوز فراویژه در اصفهان خبرداد.

تولید شیر فرا ویژه حاوی آغوز در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حسن نیلی احمد آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اصفهان قطب تولید شیر در کشور است، گفت: پس از ۳ سال تحقیق و پژوهش بر روی آغوز گاو، محصولی نو آورانه و دانش بنیان تولید شد که دارای آنتی بادی است و سلامت دستگاه گوارش و تنفس را ارتقاء می‌دهد.

وی افزود: این محصول که در گروه‌های علمی بین الملی هم مورد تایید قرار گرفته علاوه بر پیشگیری و کمک به درمان، می‌تواند در درمان بیمارانی که بدنشان به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهد کاربرد داشته باشد.

دبیر علمی دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت بیان داشت: شیر پاستوریزه حاوی آغوز فراویژه با تلاش یک تیم تحقیقاتی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید گردیده است.

دبیر علمی دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت توضیح داد: شیر فراویژه حاوی آغوز (نوزا) یک محصول دانش بنیان و سلامت محور برای کسانی است که ارتقا سلامتی خود می اندیشند.

نیلی ادامه داد: مراحل مختلف اجرای این طرح چندین مرتبه در مراکز مختلف از جمله، مرکز ویروس‌شناسی دانشگاه اصفهان، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد داوری قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه مقاله مربوط به این طرح در یکی از معتبرترین مجلات بین المللی به چاپ رسیده است. گفت: این طرح از سال ۱۳۹۹ در قالب طرح تحقیقاتی توسط شرکت نوآوران واکسن زیتون اصفهان آغاز گردید و موفق به اخذ مجوزهای لازم از کمیته نوآورانه سازمان غذا و دارو کشور شد.

نیلی احمد آبادی در خصوص این محصول گفت:  آنتی بادی هایی که در درون این شیر هست و آغوز فراویژه ای که در داخل آن وجود دارد باعث ارتقا سطح سلامت می شود به این صورت که آنتی بادی به صورت اختصاصی با عوامل بیماری زا اتصال پیدا می کند و در دستگاه گوارش و قسمت فوقانی دستگاه تنفس آن ها را غیر فعال می کند.

وی افزود:تولید محصول دانش بنیان شیر فراویژه نوزا با همکاری مرکز پژوهشی ویروس شناسی دانشگاه اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در شرکت فناور نوآوران واکسن زیتون اصفهان  تولید می شود.

دکتر نیلی

معاون ویروس شناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در اصفهان دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت از ۱۰ سال قبل تشکیل شده و در هیچ جای دیگر کشور هم نمونه چنین کاری انجام نشده است، افزود:شاه کلید پیشگیری ازبیماری ها آنتی اکسیدان است که در شیر یافت می شود و  در ارتقاء سلامت افراد نقش بسزایی دارد.

نیلی در ارتباط با شیر فراویژه حاوی آغوز گفت: این شیر حاوی آنتی بادی، لاکتوفرین، لاکتوپراکیداز ، آنتی اکسدان هایی مثل ویتامین D ، A ، E  و بسیاری دیگر ازپروتئین ها می باشد.

دبیر علمی دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت بیان کرد: فرآوری و پاستوریزاسیون شیر فراویژه حاوی آغوز (نوزا) متفاوت از روش های معمول بوده و به گونه ای است که پروتئین ها و ترکیبات زیست فعال در آن حفظ می شود.

در ادامه این نشست خبری نیز مجید بوذری رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: محصول شیر فراویژه حاوی آغوز می تواند برای پیشگیری و کمک به درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بیان کرد: مراحل مختلف کارآزمایی بالینی مربوط به این محصول زیر نظر کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام و بخشی از نتایج آن در نشریات بین المللی به چاپ رسیده است.

این مقام مسئول گفت: شیر پاستوریزه حاوی آغوز فراویژه که در گروه های علمی بین المللی هم تایید شده و اکنون به تولید رسیده است.

رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان بیان داشت: ترکیبات زیست فعال موجود در شیر فراویژه حاوی آغوز شامل آنتی بادی ، لاکتوفرین، آنتی اکسیدان ها ، لیزوزیم ولاکتوپراکسیداز است که به فراوانی در شیر وجود دارد.

به گزارش موج، مجید بوذری، استاد تمام گروه زیست شناسی سلولی ملکولی و میکروبیولوژی دانشگاه و رئیس مرکز پژوهشی ویروس شناسی دانشگاه اصفهان تحصیلات خود را با مدارک DVSt. در رشته میکروبیولوژی و PhD در رشته ویروس شناسی در دانشکاه کوئینزلند استرالیا در سال ۱۳۷۵ به انجام رساند. وی در طی سی سال گذشته تحقیقات علمی در زمینه ویروس شناسی به انجام رسانده است که نتایج آن شامل ۱۰۰ مقاله علمی در نشریات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است. علاوه براین عضو هیئت مدیره شرکت "نوآوران واکسن زیتون اصفهان" بوده که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ساختمان شیخ بهایی مستقر می باشد.

حسن نیلی احمد آبادی، استاد تمام، معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان و دبیر علمی دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت، تحصیلات خود را در دانشگاه کوئیزلند استرالیا در سال ۱۳۷۵ در رشته پاتولوژی دامپزشکی به انجام رساند.

 وی در طی سی سال گذشته بیشترین تحقیقات علمی را در زمینه بیماری های مشترک ویروسی مانند آنفلوانزای پرندگان به انجام رسانده و نتایج آنرا در معتبرترین نشریات علمی بین المللی به چاپ رسانده است. هم اکنون مدیرعامل شرکت "نوآوران واکسن زیتون اصفهان" بوده که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ساختمان شیخ بهایی مستقر می باشد.

شیر فراویژه نوزا

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه