English

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبرداد؛

برگزاری همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در اصفهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در تابستان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

برگزاری همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش خانواده در جامعه گفت: در طول تاریخ، خانواده ایرانی همیشه پایدار و کارآمد بوده و خانواده کانون و هسته مرکزی اجتماعات انسانی است.

وی با بیان اینکه تغییر در ساختار و  خانواده  منجر به به تغییر ساختار جامعه و فرهنگ عمومی می‌شود، افزود: البته خانواده هم متأثر از اجتماع است و فرهنگ عمومی، اخلاق و قوانین و مقررات و رسانه  ها در خانواده تأثیر می‌گذارند.

این مقام مسئول بیان داشت: یکی از آسیب‌هایی که ما در توصیه به متخصصین که در ارتقای روابط درون خانواده با آن مواجه هستیم، ارائه نظرات متخصصین علوم مختلف به خانواده‌ها می باشد و چون متخصصین علوم از یکدیگر مستقل هستند توصیه‌های متفاوتی به خانواده‌ها دارند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان  ادامه داد: به دلیل اینکه علوم مختلف از هم تفکیک شدند توصیه‌های متفاوت و توصیه های مختلفی را به خانواده‌ها خواهند داشت و تعدد نسخه‌ها وپیشنهادات آسیب برای عمل افراد برای حل آن مشکل و معضل خواهند بود.

احمدیان توضیح داد: در پژوهشگاه الهیات و خانواده کلان یک برنامه با نام کارآمدی و پایدری خانواده طراحی شده تا با علوم مختلف به یک موضوع خاص بپردازیم و آنچه در نهایت به عنوان نسخه نهایی به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم، مجموعه‌ای از علوم مختلف و جامع نگاه متخصصان علوم به یک موضوع باشد.

وی گفت: این کلان برنامه از پنج منظر به موضوع خانواده به صورت تخصصی می‌پردازد تا توصیه‌های کاربردی و عملیاتی را به خانواده ها  ارائه دهیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: آنچه در این کلان برنامه برای ما مهم است توصیه‌های کاربردی و عملیاتی است که متخصصین به آن می‌رسند و باید قابلیت اجرا و عمل واقعی خانواده‌ها به آن را داشته باشد.

حجت الاسلام احمدیان با بیان اینکه همایش مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی اسلامی است، افزود: در این همایش ۱۵ نهاد با ما مشارکت دارند که در دو حوزه دریافت مقالات و در قالب طرح‌های پژوهشی می توانند در این همایش شرکت کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: افراد تا ۱۵ اسفندماه سال جاری فرصت دارند تا چکیده مقالات  و طرح های خود را ارسال کنند، که پس از داوری اولیه  تا ۳۰ اردیبهشت سال آینده افراد می توانند اصل مقالات و پژوهش‌ها وطرح های خود را برای همایش ارسال کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری  همایش در تابستان ۱۴۰۳ گفت: محورهای همایش شامل حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده، فضیلت‌های اخلاقی پایدار و کارآمدی خانواده، فقه و حقوق خانواده کارآمدی و پایداری خانواده، باورها و رفتارهای دینی کارآمدی و پایداری خانواده، پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی کارآمدی و پویایی خانواده و مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج کارآمدی و پایداری خانواده است.

در ادامه این نشست خبری  معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بابیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی دفتر تبلیغات از سال ۱۳۸۲ در قالب معاونت پژوهشی آغاز شده است، بیان کرد:بستر سازی برای انجام پژوهش های حوزویان و پژوهشگران اصفهان، توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش،انجام طرح‌های پژوهشی با اتکاء به منابع دانشور مراکز علمی اصفهان، ارائه خدمات علمی پژوهشی به علاقه‌مندان و پاسخگویی به نیازها و مطالبات پژوهشی در حوزه علوم و معارف اسلامی در زمره اهداف آغازین تأسیس این معاونت در اصفهان بوده است.

فریبرز راهدان بیان داشت: با تغییر رویکرد دفتر تبلیغات از کارکرد محوری به مسئله محوری، معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اصفهان به پژوهشکده الهیات و خانواده تبدیل شد تا کوشش‌های علمی و دانشی آن به صورت نظام‌مند ذیل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سامان یابد.

وی ادامه داد: این پژوهشکده یکی از ۱۳ پژوهشکده و مرکز علمیِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است و عملکرد این پژوهشکده انجام پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی مرتبط با مسائل خانواده مبتنی بر معارف و اندیشه‌های اسلامی است.

راهدان گفت: این پژوهشکده شامل سه گروه پژوهشی با عنوان مطالعات خانواده، اخلاق اجتماعی و الهیات تطبیقی و سه اداره امور پژوهشی، کتابخانه، نشر و اطلاع‌رسانی و اداره همکاری ‌های علمی دارد.

وی افزود: تا کنون ۱۱۰ طرح پژوهشی، ۱۵۵ نشست و کارگاه و همایش علمی، ۲۰ کرسی ترویجی و بیش از ۲۰۰ کرسی آزاداندیشی در این پژوهشکده پایان یافته و انتشار بیش از ۱۳۲ عنوان کتاب در قالب ۱۷۳ جلد، انتشار فصلنامه علمی‌پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی و دو فصلنامه اسلام و مطالعات خانواده منتشر و در سال ۱۴۹۲ تعداد منشورات به ۲۰ عنوان خواهد رسید.

این مقام مسئول افزود: در این پژوهشکده، ذیل پژوهشگاه و با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت رسمی و آکادمیک کارهای علمی انجام می‌گیرد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه به مناسبت هفته پژوهش حدود ۳۰ برنامه تدارک دیده شده است، گفت: بطور مثال یکی از آن‌ها پنل آموزش تخصصی آفلاین هوش مصنوعی در حوزه پژوهش است که شاخه جدیدی است و کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پژوهش به صورت روشمند وبه صورت رایگان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش موج؛ در پایان این نشست پوستر همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده با حضور مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و اصحاب رسانه رونمایی شد.

همایش پایداری کارآمدی خانواده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه