English

در آیین افتتاح مرکز فن آوری و نو آوری فولاد مبارکه مطرح شد:

تمدن سازی ایران با نگاه نوآورانه در صنعت محقق می شود

پنجمین مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه اصفهان با هدف زمینه سازی مشارکت جدی دانشگاه ها و استفاده از آنها در توسعه صنعت فولاد کشور افتتاح شد.

تمدن سازی ایران  با نگاه نوآورانه در صنعت محقق می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین افتتاحیه  این مرکز نوآوری با قدردانی از همکاری آموزش عالی کشور با صنعت فولاد گفت: اگر بخواهیم تمدن ساز شویم باید نگاه نوآورانه در صنعت داشته باشیم.

طیب نیا ،شرکت فولاد مبارکه را  از افتخارات و مولود انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می شودو این مهم با همت همه دست اندرکاران فولاد کشور بدست آمده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد:در دو سال اخیر 5 راهبرد استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود ، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت ها، توسعه سرمایه انسانی و ارتقا بهره وری ، توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و حکمرانی  و توسعه نوآوری و فناوری مدنظر فولاد مبارکه  بوده است.

طیب نیا در بیان نتایج راهبردهای فوق افزود: فولاد مبارکه با وجود محدودیت ها در سال گذشته 100 درصد تولید را به ثبت رساند.

وی ادامه داد: همچنین فاز نخست نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و فاز اول نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد:  مدیردر زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز با پیگیری راهبردها به سوی هدف نهایی شرکت که تبدیل شدن به یک صنعت سبز است پیش می رویم.

مدیرعامل فولاد مبارکه شاه کلید راهبردهای شرکت را راهبرد پنجم عنوان نموده و  تصریح کرد: تنها راه نجات اقتصاد کشور توسعه نوآوری و فناوری می باشد، با نگاه نوآورانه می توانیم در سایر مباحث نیز موفق باشیم.

حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان نیز در ادامه مراسم  با بیان اینکه 80 پایان نامه پذیرفته شده و 150 پایان نامه بارگزاری شده با موضوع صنعت در دست داریم، گفت:همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه منجر به دستاوردهای اقتصادی و صنعتی خوبی برای کشور می شود و این محقق نخواهد شد مگر در توجه و عزم و اراده در حمایت از دانشجویان مستعد و دارای ظرفیت علمی و پژوهشی و حمایت از این سرمایه های کشور و آینده سازان این مرز و بوم.

وی ادامه داد: صنعت فولاد و دانشگاه اصفهان ماهیت ملی، منطقه ای و بین المللی دارند و فعالیت‌های فناورارنه دانشگاه اصفهان بر اساس رویکرد اصلی این دانشگاه که «جامعه محوری و تمدن سازی» است معطوف به حل نیازهای جامعه است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه، بخشی از ظرفیت اکوسیستم کشور در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی هستند که با تعامل مناسب می توان  بهره برداری خوبی داشته باشیم، تصریح کرد: بیش از 1400 طرح تمام شده در دانشگاه های کشور داریم و عموم تعاملات فولاد با دانشگاه ها ناظر بر بهره برداری بوده است.

وی ادامه داد: براساس رویکرد جامعه محور در ۲ سال اخیر، کلیه فعالیت‌های علمی، آموزی و پژوهشی دانشگاه اصفهان، بر اساس نیازهای جامعه شکل گرفته است و دانشگاه به‌دنبال گره گشایی از مسائل روز جامعه و صنعت است و برنامه ریزی برای تخصیص فرصت های مطالعاتی معطوف به حل مسائل کشور انجام شده است.

در ادامه این برنامه پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی توسعه فن آوری و نو آوری فولاد مبارکه بیان داشت:درتلاش هستیم برای استفاده از کلیه ظرفیت های دانشگاهی، هسته های فناور، شرکت های دانش بنیان را شناسایی و اضافه کنیم واصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم.

وی در آیین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه اصفهان گفت: آمارها گویای این است که فولاد مبارکه در تعامل با دانشگاه های کشور و استان اصفهان جز بهترین و پیشروترین صنایع است.

گفتنی است؛ در این برنامه با حضور محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان، مرکز نوآوری این شرکت در دانشگاه اصفهان افتتاح و همچنین رویدادهایی همچون »دمودی»، «هم‌گرا»، «هم‌مسیر» «عصرانه کارآفرینی»، «ترنج» و ... برگزار و تعامل مؤثری بین اساتید،دانشجویان و مدیران فولاد مبارکه صورت گرفت.

مرکز نوآوری دانشگاه اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه