English

رئیس دانشگاه اصفهان :

دانشگاهیان باید اشاعه گر فرهنگ ایثار و شهادت باشند

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاهیان بایداشاعه گر فرهنگ ایثار و شهادت به جای فرهنگ منفعت طلبی در محیط های علمی باشند.

دانشگاهیان باید اشاعه گر فرهنگ ایثار و شهادت باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، هرسیج در آئین نام گذاری سالن جلسات حوزهٔ معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به نام شهید غلامرضا موحدیان که به مناسبت بزرگداشت حماسه ۲۵ آبان برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاهیان باید اشاعه گر فرهنگ ایثار و شهادت به جای فرهنگ منفعت طلبی در محیط های علمی باشند .

وی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای ۲۵آبان اصفهان تصریح کرد: انتظار ما از دانشگاهیان این است که، فرهنگ ایثار و شهادت را به جای فرهنگ منفعت طلبی، در جای جای کشور به ویژه در محیط های علمی جایگزین کنند.

ایشان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: جمع زیادی از شهدای ما از نخبگان مملکت هستند. بدون تردید نخبگانی که ثروت عظیم کشور محسوب می شوند، قابل مقایسه با برخی از مزدوران کشورهای دیگر نیستند.

هرسیج افزود:  شهید موحدیان عطار از جمله نخبگان علمی بود که در دانشگاه اصفهان در رشتهٔ فیزیک مشغول به تحصیل بود، ولی برای دفاع از میهن و مردم در مقابل رژیم اشغالگر صدام که از حمایت بیش از ۸۰ کشور دنیا برخوردار بود ایستادگی کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رئیس دانشگاه با تبیین جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس و نقش حمایت گری ۸۰ کشور دنیا از صدام متجاوز و اشغالگر تصریح کرد: مردم ما طی ۸ سال در مقابل ارتشی که به نیابت از ۸۰ کشور در برابر آن ها ایستاده بود ، با حداقل امکانات جنگیدند و پیروز از میدان خارج شدند.

در آن مقطع همهٔ ابرقدرت های دنیا از صدام جنایتکار حمایت می کردند و جمهوری اسلامی ایران حتی از داشتن حق خرید سیم خاردار نیز که یک وسیلهٔ غیر نظامی است محروم بود.

رژیم اشغالگر صدام فکر می کرد که طی یک هفته می تواند به تهران برسند  ولی رویا پردازی ان ها محقق نشد و این مهم، به خاطر ایثارگری و فداکاری شهدای عزیز و خانواده های محترم آن ها بود که اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن بیفتد.

هرسیج تصریح کرد: بخش های زیادی از سرزمین کهن ما طی ۲۰۰ سال قبل از انقلاب اسلامی با ترفند ها و دسیسه های بیگانگان و سستی پادشاهان میهن فروش، از ایران بزرگ جدا شدند. مساحت سرزمین های جدا شده در مجموع حدود ۳و نیم میلیون کیلومتر مربع می شود.

این مقام مسئول گفت: انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی تنها مقطعی بود که به برکت خون پاک شهدای بزرگوار، ذره ای از خاک وطن را به بیگانه ندادیم.

وی تبیین کرد: اکنون این فرهنگ ایثار و شهادت به همه جهان تسری و گسترش یافته است و وظیفهٔ ما حفظ و تداوم این فرهنگ در بین جوانان است.

هرسیج با بیان این که اگر امنیت وجود داشته باشد بقیه ابعاد توسعه و پیشرفت قابل حصول است،افزود: خدا را شاکریم که امروز از نعمت بزرگ امنیت در کشور برخورداریم و این امنیت نعمتی بدون جایگزین است که مانند اکسیژن برای جامعه ضروری است. امنیت مانند اکسیژن مهم ترین نیاز انسان متمدن است که تا زمانی که وجود دارد متوجه اهمیت آن نیستیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه