English

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

گلزار شهدا باید به کانون فرهنگ معنوی تبدیل شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه گلزار شهدا باید به کانون فرهنگ معنوی تبدیل شود، اظهارداشت: این نگاه در برخی از استان‌ها مانند یزد، کرمان و اصفهان تحقق پیدا کرده است.

 گلزار شهدا باید به کانون فرهنگ معنوی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پانزدهمین نشست شورای ترویج ایثار و شهادت استان اصفهان اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری چه زبانی چه در عمل، حفظ نام و یاد شهدا است، این مسئله برای مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی یک الگو است.

وی افزود: نامگذاری ۲۵ آبان به نام روز فرهنگ و ایثار اصفهان، نشان از توجه مردم اصفهان به شهدا است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه گلزار شهدا باید به کانون فرهنگ معنوی تبدیل شود، اظهارداشت: این نگاه در برخی از استان‌ها مانند یزد،کرمان و اصفهان تحقق پیدا کرده است.

معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سال گذشته موفق شدیم ۲۸ سریال و دو فیلم سینمایی بسازیم که امسال تعداد فیلم‌ها به ۱۰ فیلم افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید مشکلی از نظر آمبولانس ندارد، اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۶ آمبولانس در اختیار این مجموعه قرار دارد و در سال جاری نیز ۱۰۰ دستگاه دیگر خریداری خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: مجوز استخدام ۲۷ هزار فرزند شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد استان اصفهان گرفته شده است تا یک ماه آینده همه آنها استخدام خواهند شد؛هیچ محدودیتی برای استخدام این افراد وجود ندارد و تامین اعتبار لازم در این زمینه انجام شده است.

معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تبدیل وضعیت استخدامی پنج هزار نفر از مجموع هشت هزار و ۷۲۹ نفر از فرزندان شهید، جانباز و آزاده استان اصفهان انجام شده است و تبدیل وضعیت ۳۷۲۹ نفر تاکنون مانده است.

وی افزود: سال گذشته ۷۰۲۶ نفر بیکار در خانواده ایثارگران استان اصفهان وجود داشت که این تعداد امسال به ۶۸۶۰ نفر کاهش یافته است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: با مشکل جدی در زمینه مسکن خانواده شهدا مواجه هستیم؛ در دو سال گذشته این مسئله در شهرستان های استان اصفهان برطرف شده اما همچنان در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هشت هزار مسکن ویژه خانواده شهدا در اصفهان نیاز است که باید بصورت یکجا این مشکل برطرف شود،گفت: ۲۰۰ گلزار شهدا در اصفهان نیازمند مرمت است و از مجموع ۱۰۳۹ گلزار شهدای این استان تا کنون ۹۴۴ گلزار شهدا ساماندهی شده است.

معاون رییس جمهور در زمینه اعزام خانواده شهدای اصفهان به عتبات عالیات گفت: یک هزار نفر سهمیه اعزام به این استان اختصاص داده شده که تا کنون اعزامی انجام نشده است که توسط استان باید انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه