English

در پانزدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه – آب در شهرستان چادگان صورت گرفت؛

آشنایی ۹۰۰ دانش آموز روستایی با روش های صرفه جویی آب

در پانزدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه - آب در استان اصفهان، بیش از 900 دانش آموز از روستاهای بخش چنارود و مشهد کاوه شهرستان چادگان در این جشنواره شرکت کردند.

آشنایی 900 دانش آموز روستایی با روش های صرفه جویی آب

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر امور آب و فاضلاب منطقه چادگان هدف از برگزاری این جشنواره را نهادینه کردن مصرف درست آب میان دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند عنوان کرد و گفت: انتظار می رود دانش آموزان به مباحثی که در خصوص راهکارهای مصرف درست آب در این برنامه ارائه  می شود خوب توجه نمایند و  به عنوان حامی و دوستدار آب، ضمن رعایت صرفه جویی، به خانواده و اطرافیان خود نیز  این مسئله مهم را توصیه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به روند کاهشی بارندگی ها در چند سال اخیر  وظفیه تک تک ماست که از هر قطره آب به خوبی مراقبت کنیم و این کار فقط با مصرف بهینه آب امکان پذیر می شود.

محمدرضا یبلویی در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در بخش های آب و فاضلاب، به ویژه در حوزه روستایی پرداخت و گفت: علیرغم این که خدمات رسانی به روستاها به دلیل وجود برخی از مشکلات، کار آسانی نیست؛ اما خدمتگزاران مردم در آبفای استان اصفهان با تعهد و وظیفه ای که برعهده دارند  این امر را به خوبی انجام داده و خدمات آبفا را در سرتاسر شهرستان دسترس مردم قرار دهند.

وی اظهار داشت: طی سال 1401،  12 هزار متر اصلاح و توسعه شبکه آب در 10 روستای منطقه چادگان انجام شد و احداث مخازن جدید آب در این منطقه نیزدر دستور کار قرار دارد.

مدیر آبفای چادگان به احداث تصفیه خانه فاضلاب درشهر چادگان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: روش تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه یکی از پیشرفته ترین روش های تصفیه در دنیاست و پساب آن با بهترین کیفیت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

در ادامه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان  چادگان گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار و500 دانش آموز در مقطع ابتدایی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند و سعی شده است آموزش های لازم در خصوص مصرف بهینه آب به آنها در طول سال تحصیلی ارائه شود.

فریبا نادی خاطر نشان ساخت: برای دانش آموزان مقطع اول ابتدایی، هرساله برنامه ای تحت عنوان جشن آب برگزار می شود و در آن روش های صرفه جویی آب ، مانند چگونه مسواک زدن با یک لیوان آب و مباحثی از این قبیل به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: جشنواره فراگیری نخستین واژه - آب  در ترویج مصرف بهینه  در میان دانش آموزان و خانواده ها بسیار موثر است؛ چرا که در این برنامه هنرمندان با اجرای برنامه های شاد و آموزنده  راه های مصرف درست آب را به دانش آموزان یادآور می شوند و یقیناً با این روش، بهتر می توان نکات لازم را به دانش آموزان آموخت.

دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره آب نیز  ضمن ابراز خرسندی و رضایت از اجرای پانزدهمین دوره از جشنواره فراگیری نخستین واژه در آن  منطقه گفتند: به عنوان حامی آب اجازه نمی دهیم  دوستان و اعضای خانواده مان آب را  بی رویه مصرف کنند، چون که ما مراقب آب هستیم و آب متعلق به همه است و باید در اختیار آینده گان هم قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه