English

رئیس شورای زکات استان اصفهان:

مردم شرق استان اصفهان همیشه جز پیشگامان پرداخت زکات بودند

رئیس شورای زکات استان اصفهان گفت:مردم شرق استان اصفهان، مردم متدین و معتقد به پرداخت زکات هستند و همیشه جز پیشگامان پرداخت زکات بودند.

مردم شرق استان اصفهان همیشه جز پیشگامان پرداخت زکات بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جشنواره زکات شهرستان های شرق استان اصفهان، با اظهار خرسندی از برگزاری جلسات و جشنواره های زکات در شهرستان های مختلف استان، بیان داشت: مردم شرق استان اصفهان، مردم متدین و معتقد به پرداخت زکات هستند و همیشه جز پیشگامان پرداخت زکات بودند.

وی با اشاره به روایات بسیار در خصوص اهمیت زکات، ادامه داد: پرداخت زکات از وظایف دینی هر مسلمان است و در قرآن کریم نماز و زکات این دو فریضه الهی در پی هم آمده که نشان دهنده اهمیت رتبه این عبادات است. وی با بیان اینکه هر کار خیر به شرطی که برای خدا باشد صدقه است، افزود: زکات مستحبی نیز صدقه است و در آیه ای که درباره ولایت امیرالمومنین نازل شده بر این امر تاکید دارد که می فرماید:«إنّما وَلیّکُم اللهُ وَ رسولُهُ وَ الّذینَ آمَنوا الّذینَ یُقیمونَ الصّلاةَ وَ یُؤتونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکعونَ» (ولیّ شما، تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آوردند، همان کسانی که نماز را برپا می‌دارند و درحال رکوع زکات می‌دهند) و این آیه بیانگر همان فعل حضرت علی (ع) است که در هنگام رکوع، انگشتری خود را به فقیری هدیه می کند. گفتنی است؛ جشنواره زکات منطقه ای با هدف تبیین جایگاه این فریضه مهم برگزار و از مودیان و مبلغان زکات پنج شهرستان شرق استان از جمله نایین، کوهپایه، هرند، جرقویه علیا و ورزنه و همچنین برگزیدگان این جشنواره که با موضوعات متنوعی همچون نقاشی، فیلم‌نامه نویسی و ... برگزار شده بود، تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه