English

دبیر هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا :

اینترنت اشیا یک رویکرد نوین برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر است

دبیر هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا تصریح کرد: دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان مفتخر است با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد میزبان هفتمین دوره کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها باشد.

اینترنت اشیا یک رویکرد نوین برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، نعمت بخش  در جمع خبرنگاران به وجود آمدن انقلاب‌های زیادی در زمینه‌های مختلفی از فناوری و تکنولوژی شده است. یکی از مهمترین تحولات اخیر، IoT یا همان اینترنت اشیا می‌باشد که وجود آن را همانند بسیاری دیگر از تحولات به اینترنت مدیون هستیم. اینترنت اشیا یک رویکرد نوین برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر است.

وی افزود: این اتصال منظم دستگاه‌ها با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مفید و تجزیه و تحلیل آن‌ها، یک تجربه جدید از یک اتوماسیون سریعتر بین دستگاه‌ها و ایجاد یک محیط کارآمدتر و آگاهانه‌تر را برای افراد فراهم می‌کند.

دبیر هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا بیان داشت:با توجه به اینکه حضور اینترنت اشیا در زندگی روزمره در آینده نزدیک قابل ملاحظه خواهد بود، سرمایه‌گذاران علمی و فنی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این حوزه ، شغل‌های نو را ایجاد کنند.

نعمت بخش گفت:تحقیقات علمی در این حوزه در ایران و جهان به سرعت در حال رشد است. در این راستا، هوش مصنوعی نیروی محرکه واقعی برای استفاده از پتانسیل کامل اینترنت اشیا است. چهار بازار عمده وجود دارد که ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بر آنها تأثیر می‌گذارد: گجت‌های پوشیدنی، خانه‌های هوشمند، شهرهای هوشمند و صنایع هوشمند. نوآوری ‌های متعدد در زمینه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نوید پیشرفت‌های خارق العاده در صنایع مختلف مانند تولید، کشاورزی، زنجیره تامین و غیره را می‌دهد.

نعمت بخش اظهار کرد:با ترکیب این دو تکنولوژی که هوش مصنوعی اشیا نامیده می‌شود، شاهد انقلابی در کلیه بخش‌ها و صنایع خواهیم بود.

وی ادامه داد: ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می‌تواند نحوه عملکرد صنایع، مشاغل و اقتصاد را مجدد تعریف کند. به کارگیری هوش مصنوعی در اینترنت اشیا، ماشین‌های هوشمندی را ایجاد می‌کند که رفتارهای هوشمند را شبیه‌سازی می‌کنند و امکان تصمیم‌گیری را با دخالت کم یا بدون دخالت انسان می‌دهند.

نعمت بخش گفت:دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و دانشکده فنی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد از پیشگامان فعالیت علمی در زمینه اینترنت اشیاء در کشور به شمار می‌روند. برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف با دعوت از محققین خارجی و داخلی، راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی مرتبط و برگزاری شش دوره قبلی این کنفرانس از نمونه این فعالیت‌ها می‌باشد. در همین راستا، دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان مفتخر است با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد میزبان هفتمین دوره این کنفرانس سالانه در پاییز ۱۴۰۲ باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه