English

استاندار اصفهان تاکید کرد:

لزوم اهتمام دستگاه‌های اصفهان در صدور مجوز کسب‌وکار

استاندار اصفهان با اشاره به اهتمام دستگاه‌ها در صدور مجوزهای کسب و کار بر رعایت همه جزئیات در ثبت اطلاعات در سامانه صدور مجوزها تأکید کرد.

لزوم اهتمام دستگاه‌های اصفهان در صدور مجوز کسب‌وکار

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در شورای اداری استان ضمن تبریک روز روستا و عشایر، گفت: روستاییان و عشایر عزیز در حوزه تولید و امنیت غذایی نقش بسزایی دارند از این‌رو قدردان این جامعه ارزشمند هستیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مجموعه انتظامی کشور، ادامه داد: هفته نیروی انتظامی را به همه جان برکفان این حوزه تبریک و تهنیت می‌گویم، عزیزانی که در ایام اخیر نیز با تقدیم چند شهید بزرگوار نشان دادند برای تأمین امنیت جامعه جانفشانی می‌کنند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: مقوله امنیت جایگاه، شأن و منزلت حافظ امنیت را مشخص می‌کند، امنیت همانند اکسیژن اطراف ما وجود دارد و جمعی برای حفظ آن خون داده‌اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در استان اصفهان میزبان جایزه مصطفی (ص) و جشنواره فن‌نما بودیم و همچنین کنگره بزرگداشت ۲۴ هزار شهید و سرداران شهید استان آغاز گردید.

وی ادامه داد: همچنین در اصفهان از روز گذشته میزبان سی‌‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هستیم که با حضور وزیر ارشاد و معاونان این رویداد فرهنگی و هنری افتتاح شد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در افتتاحیه این رویداد با وزیر ارشاد گفت‌وگو و مذاکره کردم تا اصفهان به‌عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان معرفی شود.

مرتضوی افزود: این‌گونه با برنامه‌های بلندمدت و غنی‌تر از این جشنواره میزبانی می‌کنیم و محتوای این حوزه در تراز جمهوری اسلامی تهیه و تدوین می‌شود.

وی در زمینه گزارش ارائه‌شده توسط مجمع بسیجیان در این نشست، عنوان کرد: ظرفیت مجمع بسیجیان می‌تواند همانند بازویی قدرتمند در امور مشورتی و فکری در کنار مدیران استان قرار بگیرد.

استاندار اصفهان افزود: با بهره‌مندی از این موقعیت، مدیران می‌توانند با فراغ‌بال نسبت به موضوعات و دغدغه‌هایی که دارند، تصمیم‌گیری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان استان و مجمع بسیجیان امضاء شده که امیدواریم از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اهتمام دستگاه‌ها در صدور مجوزهای کسب‌وکار، گفت: طی ماه‌های گذشته رتبه استان اصفهان در سامانه صدور مجوزها مطلوب نبود و مهم‌ترین دلیل آن عدم‌رعایت همه جزئیات در ثبت مجوزها در این سامانه بود.

مرتضوی ادامه داد: طبق گزارش ارائه‌شده توسط اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، با همت دستگاه‌های اجرایی جایگاه استان نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده، اما با رعایت همه جانبه روند تکمیل صدور مجوزها، تکمیل این سامانه سرعت بیشتری می‌یابد.

وی تأکید کرد: اصفهان با دارا بودن  زیرساخت‌های متعدد باید در رتبه‌های بالای خدمت‌رسانی به مردم قرار بگیرد از این‌رو مدیران مکررا از کارشناس مربوطه ارائه گزارش بخواهند تا روند صدور مجوزها سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به برخی از قوانین مخل کسب و کار و فضای اقتصادی استان، گفت: یکی از کارهای خوبی که از گذشته در استان انجام می‌شد شناسایی این موارد توسط دستگاه‌ها و ارائه به سطح ملی بود تا کارگروه مقررات‌زدایی حسب گزارشات ارائه شده برخی موارد را اصلاح و فضای اقتصادی استان را ساماندهی می‌کرد.

مرتضوی افزود: پیگیری‌های خوبی در دو سال گذشته انجام شد و رتبه استان در بهبود شاخص فضای کسب و کار از ۲۳ به رتبه ۵ ارتقاء یافت.

وی متذکر شد: اگر این مسیر توسط دستگاه‌ها ادامه یابد، کشور و استان از این شرایط منافع خواهد شد.

استاندار اصفهان خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، گفت: در این راستا کارشناسان خبره دستگاه‌ را متولی این موضوع قرار دهید تا مواردی که سبب بهبود فضای کسب و کار می‌شود و خلأهایی که در این حوزه وجود دارد به سطح ملی منعکس شود.

وی در پایان تأکید کرد: استعلام طرح‌های پیشران استان با سرعت قابل‌توجهی دنبال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه