English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خبرداد؛

ضبط ۶۲ گواهینامه رانندگی به علت اخذ نمره منفی در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از ضبط 62 جلد گواهینامه رانندگان متخلف به علت اخذ نمره منفی خبر داد.

 ضبط 62 گواهینامه رانندگی به علت اخذ نمره منفی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ اصغر زارع بیان داشت: با رصد هوشمندانه کارشناسان پلیس راهور استان اصفهان در شهریور ماه سال جاری گواهینمه رانندگی 62 راننده متخلف که مرتکب تخلفات حادثه ساز شده بودند به علت اخذ نمره منفی ضبط شد.

وی افزود: همچنین گواهینامه رانندگی 35 نفر هم به علت مصرف مواد توهم زا ضبط و علاوه بر معرفی به مرجع قضائی به مدت 6 ماه نیز از رانندگی محروم شدند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: براساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی اگر جمع نمرات منفی یک راننده برای بار اول به عدد 30 برسد گواهینامه وی به مدت 3 ماه ضبط می شود و اگر همان فرد برای بار دوم مرتکب تخلفات حادثه ساز شده و نمرات منفی او به عدد 25 برسد این بار گواهینامه رانندگی او به مدت 6 ماه ضبط خواهد شد.

سرهنگ زارع اظهار داشت: اگر راننده ای پس از 2 بار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز زده و نمره منفی او به عدد 20 برسد این بار گواهینامه او باطل می شود و راننده مذکور می تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه های رانندگی مراجعه و آزمون داده و دوباره گواهینامه رانندگی دریافت کند.

این مقام انتظامی در خصوص رانندگی بدون گواهینامه هشدار داد و گفت: کسانی که در زمان ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند مجرم بوده و به مجازات هایی که در قانون برای آنها تعیین شده مجازات خواهند شد.

سرهگ زارع با بیان اینکه 20 تخلف حادثه ساز وجود دارد که ارتکاب هر کدام از آنها علاوه بر جریمه نمره منفی نیز برای راننده به همراه خواهد داشت عنوان داشت: مهمترین تخلفات حادثه ساز سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها و آزاد راه ها، عبور از چراغ قرمز، تجاوز از سرعت بیش از 30 تا 50 کیلومتر در راه های شهری، تجاوز به چپ از محور راه، عبور وسایل نقلیه از پیاده رو و رانندگی با حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان و ایا افیونی است که به رانندگان توصیه می کنیم حتماً یک بار آئین نامه راهنمایی و رانندگی مطالعه کرده و با رعایت کامل قوانین و مقررات به رانندگی بپردازند.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه