English

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان خبرداد؛

ارسال ٢٠٠ اثر بین‌المللی به سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از ارسال ٢٠٠ اثر بین‌المللی با موضوعات گوناگون به دبیرخانه جشنواره کودک و نوجوان خبرداد.

ارسال  ٢٠٠ اثر بین‌المللی به سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، میثم بکتاشیان در نشست صمیمی با هنرمندان اصفهان با بیان اینکه در بخش بین‌الملل ۲۰۰ فیلم کوتاه، پویانمایی و بلند سینمایی به رقابت می پردازند، گفت: این آثار از ۴۰ کشور از جمله آرژانتین، آلمان، آمریکا، ارمنستان، اسپانیا، اسلواکی، امارات، اندونزی، ایران، ایتالیا، ایرلند، برزیل، بلژیک، بلغارستان، پرو، ترکیه، چک، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سوریه، سوئد، سوئیس، صربستان، عراق، فرانسه، قزاقستان، کانادا، کره جنوبی، کرواسی، گرجستان، لهستان، مراکش، مصر، مغولستان، مکزیک، نروژ، هلند و هندوستان برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند.

 وی افزود: غیر از آثار بین‌المللی، ۳۵۹ اثر در بخش ملی، ١٨٩ فیلم کوتاه داستانی، ١١٨ پویانمایی، ٣۵ فیلم بلند تلویزیونی و ١٧ فیلم بلند سینمایی ملی نیز در دبیرخانه جشنواره اعلام وصول شده است.

بکتاشیان با بیان اینکه شعار جشنواره امسال «بچه‌ها به سمت قله» است، گفت: کودکان روحیه‌ای آرمان‌گرایانه و کمال‌طلبانه و میل بسیاری به پیشرفت دارند. به این دلیل این شعار را انتخاب کردیم تا این میل در آن‌ها تقویت شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۸۳۵ داور کودک و نوجوان در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان حضور دارند که تعداد دختران و پسران در این آمار تقریباً به یک نسبت است .

بکتاشیان توضیح داد:از بین ۱۸۹ فیلم داستانی کوتاه متقاضی شرکت در این بخش، فیلم‌های اَیار، پارادوپینگ، خونه ما هم دزد اومده، «سوپ خروس»، «شماره ۷»، عروسک ماهرخ»، «کاغذِ روی شیشه»، لئو»، «من، آقبانو و لیست آرزوها» «نَجان» «نفس‌های تو» و «هشتر خان» برگزیده شدند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در ارتباط با سینماهای این دوره جشنواره گفت: سینماهای ساحل و چهارباغ اصفهان به جشنواره اختصاص یافته است، سینما سوره هم بطور متمرکز برای هنرمندان و اصحاب رسانه می باشد.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی شهردار اصفهان اظهار داشت: از هنرمندان می‌خواهیم تا ما را در برگزاری مناسب این رُخداد فرهنگی هنری یاری کنند.

 کمال حیدری گفت: امیدواریم بتوانیم امسال فارغ از تمام مشکلات گذشته جشنواره مناسبی را در شهر اصفهان برگزار کنیم تا زمینه اعتلای فرهنگ و هنر مهیا گردد.

به گزارش موج؛ سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه امسال (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

جشنواره کودک 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه