English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

وقوع بارش‌های بالاتر از نرمال در غرب و جنوب غرب استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع بارش‌های بالاتر از نرمال در غرب و جنوب غرب استان اصفهان خبر داد.

وقوع بارش‌های بالاتر از نرمال در غرب و جنوب غرب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، شیشه فروش گفت: پاییز امسال وقوع بارش های به هنگام و حتی زود هنگام در استان پیش‌بینی شده که از دهه سوم مهر ماه امسال در مناطق غرب و شمال استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های آبان و آذر بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب اصفهان، مناطق هم مرز با استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری شدت می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: بنا بر اعلام هواشناسی استان، وقوع بارش‌های بالاتر از نرمال در غرب و جنوب غرب و سر چشمه‌های حوضه آبریز زاینده رود از دهه سوم مهر و طی ماه‌های آبان و آذر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مطالعات پهنه بندی سیلاب در ۵۰ درصد از وسعت استان اصفهان را شرکت آب منطقه‌ای اجرا کرده است، گفت: مطالعات پهنه بندی سیلاب در حوضه‌های آبخیز کارون، دز، دَق سرخ و زاینده رود تکمیل و در حوضه دریاچه نمک نیز در حال اجرا است.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه مطالعات پهنه بندی سیل در حوضه‌های آبخیز شهرستان خور و بیابانک و نائین نیز در دست اقدام است، افزود: استان اصفهان بیش از سه‌هزار کیلومتر رودخانه دارد و تعیین حریم و بستر و ساماندهی آن‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، مطالعات هزار و ۲۲۸ کیلومتر از طول مسیر رودخانه‌های استان اجرا شده گفت: تاکنون ۲۱۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان تاکنون آزادسازی، ۱۳ کیلومتر از بستر رودخانه‌ها ساماندهی و ۷۸ کیلومتر از بستر آن‌ها لایروبی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تاکنون ۲۲۶ سازه خطر پذیر در مسیر رودخانه‌های استان شناسایی شدند مانند پل‌هایی که بدون توان عبور آب هستند و به شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ابلاغ شده که این‌ها رفع خطر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه