English

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خبرداد؛

اجرای سیستم اطلاعات مکانی آب و فاضلاب در ۷۰ درصد شهرهای استان اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: سیستم اطلاعات مکانی (GIS) آب و فاضلاب در 70 درصد شهرها و 30 درصد روستاهای استان اصفهان اجرا شده است و هم اکنون نیز 16 پروژه فعال در سطح استان وجود دارد.

اجرای سیستم اطلاعات مکانی آب و فاضلاب در 70 درصد شهرهای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین اکبریان اظهار داشت: برداشت و پیاده سازی اطلاعات مکانی و توصیفی مربوط به همه شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه های جمع آوری فاضلاب و مشترکین و احداث نقاط ماندگار بتنی در شهرها و روستاها و ثبت و به روز رسانی این اطلاعات در سامانه نجما از مهم ترین اقدامات انجام گرفته در حوزه GIS شرکت است و متناسب با نوع اطلاعات، این سامانه به صورت هفتگی، ماهیانه، 6 ماهه و یا سالانه به طور مستمر به روزرسانی می شود که ثبت نقشه‌های ازبیلت پروژه‌های اصلاح و توسعه آب و فاضلاب ، موقعیت مکانی حوادث آب و فاضلاب و مشترکین جدید در سامانه نجما بخشی از این به‌روز رسانی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پیشرو بودن در اجرای عملیات GIS موجب افزایش بهره وری در شرکت شده و جهاد خدمت رسانی را تسهیل نموده است گفت: در ابتدای یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی، برداشت اطلاعات مکانی شبکه آب و مشترکین تنها برای 49 روستا انجام شده بود اما طی دو سال اخیر این عملیات برای بیش از 300 روستا انجام شده است و هر یک از مناطق موظف به ثبت اطلاعات مکانی حداقل 10 روستای تحت پوشش در سال هستند.

اکبریان با اشاره به یکی از مزایای اجرای GIS فاضلاب افزود: در حین اجرای این عملیات به‌ منظور برداشت  اطلاعات توصیفی منهول‌ها وضعیت آنها مورد بررسی قرار می گیرد که این امر موجب یافتن نشتی شبکه آب به داخل منهول‌ها، گرفتگی و پرشدگی منهول و پیشگیری و کاهش حوادث می گردد؛ همچنین تحلیل‌های مکانیGIS  بخش آب نیز به هوشمندسازی مدیریت شبکه‌های توزیع و انتقال آب، اصلاح شبکه آب، کاهش حوادث و یافتن انشعابات غیرمجاز منجر خواهد شد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه با وقوع هر بحران در شبکه‌ها و تأسیسات آب یا فاضلاب، نقشه محل آن تهیه و جهت تصمیم‌گیری و رفع سریع بحران مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: شناسنامه تاسیسات آبفا نیز با عنوان اطلس تاسیسات آب و فاضلاب تهیه شده است. همچنین نظارت بر ثبت اطلاعات ویدئومتری در سامانه نجما به‌صورت مکانیزه بوده و کلیه مستندات مانند فیلم، عکس و گزارش آن در این سامانه بارگذاری و به تاسیسات مربوطه پیوند می‌شود.

اکبریان در خصوص برنامه های آتی این سامانه خاطر نشان کرد: تکمیل 30 درصد باقیمانده GIS شبکه آب و فاضلاب و مشترکین و ادامه روند تکمیل برداشت اطلاعات مکانی روستاها در دستور کار شرکت قرار دارد و ارتقا نسخه Web GIS  (سامانه اطلاعات مکانی تحت وب) در اواخر مهر ماه و Mobile GIS ( سامانه اطلاعات مکانی تحت موبایل) نیز تا اواخر سال جاری رونمایی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه