English

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خبر داد؛

آموزش سواد رسانه به دانش‌آموزان ابتدایی استان اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش سواد رسانه که در سطح بسیار ساده و بامحتوای تصویری و قابل درک به صورت مجزا برای کودکان دوره ابتدایی و متوسطه ارائه می‌شود با هدف آموزش نحوه صحیح بهره‌مندی از اخبار و اطلاعات رسانه‌ها و راه‌های مواجهه با تهدیدهای آن ارائه می‌شود و با توجه به جذابیت موضوعی، می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار مفید باشد.

آموزش سواد رسانه به دانش‌آموزان ابتدایی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، وجیهه فاضل اظهار داشت: فیلم‌های آموزشی ضبط شده توسط بهترین معلمان استان که برای پایه‌های مختلف تحصیلی تهیه شده است، جهت استفاده بهینه، شناسه‌دار شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت رسانه و لزوم استفاده از آموزش ترکیبی گفت: با پیشرفت فناوری و افزایش دسترسی افراد به رسانه‌ها، کودکان و نوجوانان به طور گسترده‌ای از این ابزارها استفاده می‌کنند و در چنین شرایطی، آموزش سواد رسانه به آن‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر شناخت درست ابزارهای رسانه‌ای با ارزیابی پیام، منابع و اطلاعات رسانه‌ای، بهترین استفاده را از آن ببرند.

فاضل با تشریح برنامه آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان بیان داشت: این آموزش‌ها که در سطح بسیار ساده و بامحتوای تصویری و قابل درک به صورت مجزا برای کودکان دوره ابتدایی و متوسطه ارائه می‌شود با هدف آموزش نحوه صحیح بهره‌مندی از اخبار و اطلاعات رسانه‌ها و راه‌های مواجهه با تهدیدهای آن ارائه می‌شود و با توجه به جذابیت موضوعی، می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار مفید باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این آموزش‌ها می‌تواند به رفع چالش‌های مرتبط با رسانه در میان دانش‌آموزان کمک کند و از همین رو، ارتقا سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و معلمان در اولویت برنامه‌های کارگروه آموزش و سواد رسانه‌ای پروژه مهر استان اصفهان است.

وی یادآور شد: در صورتی که آموزش سواد رسانه‌ای توسط افراد متخصص و باتجربه‌ای که با محیط رسانه‌ها آشنایی کامل دارند و اصول آن را می‌شناسند، ارائه شود می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و در غیر این صورت، می‌تواند روند آموزش دانش‌آموزان را با کاستی و خلل مواجه کند.

فاضل با بیان این‌که توانمندکردن دانش‌آموزان و افزایش مهارت آنان در تجزیه و تحلیل و درک انتقادی رسانه‌ها می‌تواند سلاحی برای مقابله با رسانه‌های زرد باشد، ابراز کرد: اولین گام برای تحقق این هدف، تربیت مدرسان میانی است که وظیفه آموزش معلمان نواحی و مناطق استان را برعهده خواهند داشت و این مهم، درحال انجام است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: آموزش اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از دیگر برنامه‌های درحال انجام است که از طریق کانال «باور کودکان» در بستر پیام‌رسان شاد اجرا می‌شود و همچنین، در نواحی و مناطق نیز به صورت قطبی و با هدف آگاه‌سازی اولیای دانش‌آموزان برای شروع بدون دغدغه و اضطراب سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به شناسایی مدارس هوشمند و تلاش برای توانمندسازی معلمان این مدارس در بستر پروژه مهر، خاطرنشان کرد: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در تمامی پایه‌ها صرفاً تز طریق سامانه سهما و سپس سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و صورت عدم طی این مسیر، امکان حضور این دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه