English

شرکت‌کننده چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اصفهان :

جذب نوآموزان قرآن در مسابقات نیازمند تبلیغات بیشتر است

شرکت‌کننده چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اصفهان گفت: ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر است زیرا افراد عادی و کسانی که به‌تازگی در مسیر حفظ قرآن کریم قرار گرفته‌اند با تبلیغات بیشتر با این مسیر آشنا می‌شوند.

جذب نوآموزان قرآن در مسابقات نیازمند تبلیغات بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فاطمه مرادی شرکت‌کننده بخش حفظ کل چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اصفهان در ارتباط باکیفیت برگزاری این دوره از مسابقات اظهار داشت: برگزاری مسابقات در این دوره نسبت به سال‌های قبل از لحاظ کیفیت مکان و امکانات موجود، بسیار پیشرفت کرده و شرکت‌کنندگان نیز در سطح رقابتی بالایی هستند.

وی ادامه داد: استقبال شرکت‌کنندگان نیز در سطح متوسط بوده است؛ همچنین تفکیک برگزاری مسابقات بین شهرستان‌ها در سه روز، یکی از مزیت‌های مهم در این دوره بوده که باعث ایجاد نظم شده است.

شرکت‌کننده این دوره از مسابقات، برگزاری مسابقات مقدماتی در مراکز آموزش قرآن را یکی از عوامل مهم در استقبال بیشتر از مسابقات دانست و عنوان کرد: خیلی از افراد شرکت‌کننده همان افرادی هستند که سال‌های قبل در مسابقات شرکت کرده‌اند اما اگر پیش از برگزاری این مسابقات، در مراکز قرآنی مسابقات شبیه‌سازی شده برگزار شود، متقاضیان در زمان برگزاری دوره اصلی به علت سطح بالای مسابقات دچار اضطراب نمی‌شوند و سطح‌بندی افراد شرکت‌کننده بهتر انجام می‌شود.

وی با نتقاد از حضور مسئولان در روند مسابقات تصریح کرد: متأسفانه حمایت مسئولان از مرحله شهرستان قابل‌توجه نیست و انتظار می‌رود با معرفی برگزیدگان در سطح شهر و دعوت از آن‌ها در نمازجمعه، از این افراد حمایت شود تا انگیزه حضور در مسابقات افزایش یابد.

مرادی افزود: ازطرف دیگر باتوجه‌ به حضور فعال برخی مراکز قرآنی در این مسابقات، اگر این مراکز در جریان مسابقات معرفی شده و مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند، قطعاً روی برگزاری مسابقات و فعالیت بیشتر متمرکز می‌شوند.

وی با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج در ارتباط با محترم شمردن شعائر الهی عنوان کرد: قرآن هم قسمتی از شعائر الهی است و هرچه در این مسیر ترویج و تعظیم وجود داشته باشد، قطعاً اثر خود را خواهد گذاشت؛ اما ترویج بیشتر نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر است زیرا افراد عادی و کسانی که به‌تازگی در مسیر حفظ قرآن کریم قرار گرفته‌اند، در صورت تبلیغات بیشتر با این مسیر آشنا می‌شوند.

شرکت‌کننده این دوره از مسابقات با بیان اینکه حضور فرزند خردسال هیچ محدودیتی برای قرارگرفتن در مسیر قرآن ایجاد نمی‌کند، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان هم زندگی و تربیت فرزند را به‌خوبی مدیریت کرد و هم در مسیر انس با قرآن قدم برداشت.

وی افزود: قرآن جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ما است و نمی‌توان مشغله‌های خانه‌داری و فرزند را برای وقت‌نگذاشتن برای قرآن بهانه کنیم چراکه این مشغله‌ها همیشه هستند و میزان انس با قرآن توسط مادران تنها به برنامه‌ریزی دقیق خودشان بستگی دارد.

مرادی با اشاره به لزوم انس‌گیری با قرآن توسط مادران تصریح کرد: مادران برای اینکه فرزند خود را با مسیر قرآن آشنا کنند، باید در این فضا حضور پیدا کنند؛ چراکه هرچقدر مادر با انجام کارهایی مثل پخش صوت قرآن در خانه بتواند برای این کتاب آسمانی وقت بگذارد، فرزند او نیز بهتر با این مسیر آشنا می‌شود.

 وی ادامه داد: حضور فرزند مانعی برای من در حفظ قرآن نبوده و هنوز فعالیت‌های قرآنی خود را ادامه می‌دهم، از طرفی هرچقدر فرزندم قرآن را بشنود به نفع خودش است و به حضور او در محافل قرآنی و در کنار خودم، علاقه‌مند هستم.

شرکت‌کننده این دوره از مسابقات با اشاره به تأثیر معنوی قرآن کریم در زندگی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اثرات قرآن، حفظ آرامش است و این موضوع را کسانی که در مسیر فعالیت‌های قرآنی قرار دارند درک می‌کنند و این افراد از آرامش خاطر بیشتری برخوردارند.

 وی افزود: شنیدن صوت قرآن بیشتر از هر صوت دیگری برایم لذت‌بخش است و آرام‌بخش بودن این کتاب را در لحظاتی که به‌خاطر مشکلات به قرآن روی می‌آورم را در زندگی خود حس کرده‌ام.

 شرکت‌کننده این دوره از مسابقات با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از شهرستان‌ها در راستای برگزاری مسابقات قرآن خاطرنشان کرد: هرچقدر حمایت و توجه مسئولان بیشتر و تشویق کافی وجود داشته باشد، انگیزه افراد به ویژه در شهرستان‌ها برای شرکت در مسابقات بیشتر می‌شود.

فاطمه مرادی ادامه داد: انتظار می‌رود از یک دوره تا دوره بعدی مسابقات، شرکت‌کنندگان پوشش داده شوند و کلاس‌هایی برگزار شود تا افراد ارتقا یافته و با کیفیت بالاتری در مسابقات دوره بعد شرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه