English

معاون وزیر صمت:

بررسی برنامه هفتم فرصت مناسبی برای بخش صنعت و معدن است

معاون وزیر صمت بررسی برنامه هفتم را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: در این برنامه توجه بسیاری به بخش‌های معدن، خوشه سازی صنعتی و افزایش توان صادرات شده است.

بررسی برنامه هفتم فرصت مناسبی برای بخش صنعت و معدن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، معاون وزیر صمت در بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان با اشاره به سهم بزرگ استان اصفهان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت کشور گفت : تشکل‌های بخش خصوصی در واکاوی مشکلات و ارائه راهکارهای موثر برای حل آنها ، به منزله بازوی توانمند برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند.

علی نبوی تصریح کرد: حضور فعال و موثر تشکل‌های بخشی خصوصی می تواند به جامع بودن سیاست گذاری در بخش‌های مختلف و رسیدن به هدف مشترک که همان رشد اقتصادی کشور است، کمک کند.

وی در ادامه بررسی برنامه هفتم را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: در این برنامه توجه بسیاری به بخش‌های معدن، خوشه سازی صنعتی و افزایش توان صادرات شده است.

 

توسعه صادرات در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد

همچنین امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تشریح پتانسیل‌های صنعتی استان گفت: روز صنعت و معدن روز ویژه ای برای صاحبان کسب و کار و نیروی انسانی آنهاست.

وی با اشاره به پررنگ بودن فرهنگ کار و تولید در این استان، کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های تولیدات کشاورزی -صنعتی را  نشان دهنده ضرورت داشتن نگاه ویژه به این استان صنعتی دانست.

رییس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱ درصدی این استان و نرخ ۲۸ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی،ناترازی انرژی، رشد منفی سرمایه گذاری و...افزایش اختیارات مدیران دستگاه‌های اجرایی را در رفع مشکلات صاحبان کسب و کار ضروری دانست.

کشانی با انتقاد از عدم وجود استراتژی مشخص برای توسعه صنعتی، بر ضرورت تغییر مدل استراتژی توسعه کشور و توجه به آینده پژوهی در تدوین استراتژی‌های صنعتی به ویژه در حوزه صادرات تاکید و تصریح کرد:  در حال حاضر باید توسعه صادرات در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: امروزه  قوانین و دستورالعمل‌های لحظه ای  مشکلات زیادی را برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است.

وی همچنین خواستار ایجاد بانک‌های مشترک ایران با کشورهای هدف صادراتی برای تحویل ارز حاصل از صادرات و توجه به صادرات در برنامه هفتم توسعه شد.

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان توسعه عدالت تجاری و تقسیم فرصت‌های تجاری میان کلیه صاحبان کسب و کار  و آحادجامعه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برنامه ویژه ای برای توسعه صادرات دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه