English

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اصفهان خبرداد؛

برگزاری جشن غدیر در ۲۳۰ بقاع متبرکه استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری جشن غدیر در ۲۳۰ بقاع متبرکه استان اصفهان خبرداد.

برگزاری جشن غدیر در  ۲۳۰ بقاع متبرکه استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام ولی‌الله روان با بیان اینکه دهه ولایت به صورت سراسری برگزار می‌شود و جزو ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف است، اظهار کرد: برنامه‌های این دهه از هفتم تا شانزدهم تیرماه مصادف با نهم تا هجدهم ذی‌الحجه، تحت عنوان «جشن ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» همه ساله در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در ۲۳۰ بقاع متبرکه سطح استان اصفهان برنامه‌هایی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی اجرا خواهد شد و فضاسازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در حال انجام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در طول این دهه، هر شب و به صورت گردشی در صحن یکی از بقاع شاخص استان، جشن‌های شاد با حضور سخنران و مداح شاخص، گروه سرود و اجرای مسابقه، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و دیگر برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی مراسم دعای روز عرفه در بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان، ادامه داد: برگزاری جشن میلاد امام هادی (ع)، قرائت زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امام هادی با هدف تبیین مفاهیم والای این دو زیارت در شب و روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه، از سایر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌السلام روان گفت: با همت هیئت امنا و مدیران مراکز افق بقاع متبرکه و با پشتیبانی ادارت اوقاف شهرستان، کاروان شادی نسیم ولایت در ایام دهه ولایت و به ویژه سه روز منتهی به عید غدیر، در خیابان‌های اطراف بقاع راه‌اندازی و نوای دلنشین «یا علی» طنین‌انداز خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم باشکوه جشن عید سعید غدیر خم در بقاع متبرکه سطح استان با حضور چشم‌گیر سادات، علما، بزرگان و اقشار هر منطقه در صبح روز عید و برگزاری همایش سراسری بانوان ولایی در عصر روز جمعه، شانزدهم تیرماه، در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص نیز ازبرنامه سازمان اوقاف است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: حضور پررنگ در فضای مجازی با فعال‌سازی کانال امام‌زاده‌ها و راه‌اندازی پویش‌هایی از جمله پویش «روزهای شاد آسمانی»، «عفاف و حجاب»، «من غدیری‌ام»، «فقط عشق به علی» و «خانواده علی»، انجام شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی آئین غبارروبی قبور مطهر امام‌زادگان با حضور مسئولان، اصناف، بازاریان و سایر اقشار جامعه انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود، ایستگاه‌های پذیرایی با مشارکت خیران راه‌اندازی شود که در خصوص پذیرایی عمومی فعالیت داشته باشند.

حجت‌السلام روان با اشاره به اجرای طرح ضیافت غدیر، تصریح کرد: طرح ضیافت غدیر، اطعام روز غدیر است که یکی از اقدامات پر فضیلت محسوب می‌شود، این طرح با هماهنگی مراکز افق، مشارکت حداکثری خیران و نذورات مردمی در راستای اطعام زائران و شرکت‌کنندگان در سطح بقاع متبرکه، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برپایی محافل انس با قرآن در طول دهه با تاکید بر تلاوت آیات مرتبط با ولایت امیرالمومنین (ع)، اجرای طرح حافظان غدیر و مسابقات حول این طرح و برگزاری جشن غدیر با هدف معرفت‌افزایی بیشتر نسبت به این ایام از سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده در طول دهه ولایت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم ذی‌الحجه روز نزول آیه مباهله و هل عطا است، پیش‌بینی می‌شود، مراسم سخنرانی و مداحی در بعضی از بقاع متبرکه دارای ظرفیت، انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه