English

با محوریت مدیریت مصرف آب؛

نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی و خدماتی استان اصفهان برگزار شد

با حضور مدیرعامل آبفای استان اصفهان و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی و خدماتی استان با محوریت مدیریت مصرف آب برگزار شد.

نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی و خدماتی استان اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  مدیر عامل آبفای استان اصفهان در این گردهمایی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های استان موضوع آب است اعلام کرد: از همه فعالان در روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و خدماتی استان انتظار می رود با ارائه ایده ها و راهکارهای جدید با موضوع بهره وری بهتر از آب در راستای تامین پایدار آب شرب مردم در شهرها و روستاها، شرکت آبفای استان را یاری کنند.

حسین اکبریان خاطر نشان ساخت: آبفای استان اصفهان با تعامل با سایر دستگاه ها و با استفاده از نظر و ظرفیت نخبگان جامعه، در نظر دارد زمینه های مدیریت بهینه تقاضا و مصرف آب را عملیاتی کند.

وی اعلام کرد: استان اصفهان کمترین میزان سرانه آب شرب خانگی در کشور را به خود اختصاص داده که بیانگر این است که اصفهانی ها به خوبی قدر آب را می دانند این درحالیست که اصفهان دارای کمترین میزان پرت آب در کشور می باشد اما مدیریت بهینه آب همچنان باید مد نظر قرار گیرد.

اکبریان تصریح کرد: آبفای استان اصفهان با بهره مندی از سیستم تله متری و تجهیزات نوین در مدیریت تاسیسات آبرسانی توانسته در امر تامین و توزیع آب در سطح شهرها و روستاهای استان موفق عمل نماید.

وی به موضوع نذر آب در اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آب شرب 350 روستا در استان اصفهان از طریق آبرسانی سیار تامین می شود این درحالیست که با انعقاد قرار داد همکاری با بسیج سازندگی در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاها، در حال اجرایی کردن عملیات آبرسانی پایدار به این روستاها هستیم، همچنین در تلاشیم با همکاری خیرین، زمینه های تامین آب شرب مناطق محروم به ویژه روستاها را به صورت پایدار تامین کنیم.

درادامه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات استان مسئله آب است عنوان کرد: همه فعالان درعرصه اطلاع رسانی و اطلاع یابی در سطح استان باید مطالبه گری در سطح ملی را برای موضوعات مختلف در دستور کار قرار دهند که مهمترین آنها مسئله آب است.

مجید شمس به نقش رسانه ها و روابط عمومی ها در مطالبه گری اشاره کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه و روابط عمومی ها می توانند با همکاری و تعامل با یکدیگر مطالبه گری دراصفهان را برای حل مسائل مختلف در سطح ملی بیان کنند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی و خدماتی استان موظف به رعایت مصرف بهینه آب می باشند و باید آبفای استان اصفهان را در گذر ازتابستان یاری کنند چرا که امروز مصرف بهینه آب، ماموریت همه دستگاه ها و نهاد ها می باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گفت: دستگاه های اجرایی و خدماتی برای اینکه در رسالتی که بر عهده دارند موفق عمل نمایند باید به موضوعات پیرامون شان نگاه تخصصی و ماموریت گرا داشته باشند تا بتوانند در اجرای برنامه ها موفق عمل کنند.

در ادامه معاون توسعه و بهره برداری آب آبفای استان اصفهان با بیان اینکه برای تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان باید مصرف بهینه همچنان ادامه داشته باشد خاطرنشان ساخت: قدمت تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ مربوط به 50 سال گذشته است که نهایت ظرفیت انتقال آب از این سامانه حدود 11 متر مکعب در ثانیه است درحالیکه هم اکنون میزان تقاضای آب شرب در اصفهان 16 متر مکعب درثانیه می باشد، بنابراین برای تامین پایدار آب شرب در شهر ها و روستاهای استان باید مدیریت مصرف آب همواره رعایت شود.

محسن صالح به ارزش اقتصادی آب شرب پرداخت و اعلام کرد: هم اکنون سهم هزینه هر فرد در طول ماه در سبد هزینه خانوار برای پرداخت آب شرب حدود 3 هزار و600 تومان است در حالیکه ارزش اقتصادی آب و قیمت تمام شده آن بسیار بیشتر از این هاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه