English

در نشست سفیر زیمبابوه در ایران با اتاق بازرگانی اصفهان تأکید شد؛

آمادگی تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهانی برای توسعه روابط تجاری با زیمبابوه

در نشست سفیر جمهوری زیمبابوه در ایران که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، ظرفیت‌های گوناگون استان تشریح و بر گسترش روابط تجاری میان دو کشور تأکید گردید.

آمادگی تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهانی برای توسعه روابط تجاری با زیمبابوه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا گل احمد عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با بیان اینکه اصفهان نه‌تنها استانی تاریخی و فرهنگی بلکه استان صنعتی مهمی در ایران است، اظهار داشت: بسیاری از صنایع کلیدی کشور از جمله در حوزه فولاد و پتروشیمی در اصفهان قرار دارند و اصفهان در بسیاری از تولیدات، استان نخست کشور محسوب می‌شود. همچنین اصفهان با شماری از شهرهای مهم دنیا پیمان خواهرخواندگی دارد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان بیش از 3 هزار عضو دارد، افزود: تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهانی از جمله توانمندترین فعالان اقتصادی ایران هستند که می‌توانند به تمام نیازهای کشور زیمبابوه به سرعت پاسخ دهند؛ بنابراین امیدوارم نتایج این جلسه به سرعت عملیاتی شود.

برایت کوپمبا، سفیر جمهوری زیمبابوه در ایران نیز مأموریت خود در کشورمان را گسترش روابط اقتصادی و صنعتی میان دو کشور دانست و گفت: زیمبابوه نیز مانند ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، اما راهکارهایی برای انجام مبادلات پولی پیدا کرده و با اینکه هر دو کشور قربانی تحریم‌ها بوده‌اند، اما می‌توانند با استفاده از این راهکارها به تجارت با یکدیگر بپردازند.

وی با بیان اینکه ایران با وجود تحریم‌ها پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های گوناگون داشته است، ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در زیمبابوه وجود دارد که حوزه‌های صنعت، کشاورزی، انرژی و معدن از آن جمله است. همچنین سیمان و قیر از جمله مهم‌ترین نیازهای این کشور در حوزه ساختمان‌سازی و راه‌سازی است که ایران می‌تواند این نیازها را برطرف کند.

گفتنی است؛ در بخش دیگری از این نشست ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه‌های بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی از سوی واحد بازاریابی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی تشریح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه