English

استاندار اصفهان:

روابط میان ایران و زیمبابوه با محوریت اصفهان گسترش یابد

استاندار اصفهان درخصوص گسترش روابط میان این کشور زیمبابوه ایران با محوریت اصفهان تاکید کرد.

روابط میان ایران و زیمبابوه با محوریت اصفهان گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در دیدار با سفیر زیمبابوه در ایران، بیان کرد: استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران است و نقش ویژه‌ای را در جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، صنعتی، اقتصادی و … بازی می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه فرد استان اصفهان در حوزه‌های مختلف، افزود: استان اصفهان با فعالیت حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف و متعدد، بخش قابل توجهی از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان با اشاره به استقرار دانشگاه‌های معتبر کشور در استان اصفهان، گفت: اصفهان به لحاظ علم و فناوری نیز جایگاه ویژه‌ای را در ایران داراست.

وی خاطرنشان کرد: پس از ملاقات ریاست جمهوری ایران و زیمبابوه در حاشیه اجلاس سازمان ملل، شاهد اتفاقات خوبی در رویکردها و توسعه مراودات خواهیم بود.

استاندار اصفهان با اشاره به نهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک میان ایران و زیمبابوه، افزود: ظرفیت‌های جدیدی برای همکاری میان دو کشور فراهم شده که امیدبخش است.

مرتضوی عنوان کرد: معتقد هستم سفیر هر کشوری می‌تواند به عنوان پیشران و موتور محرک نقش ویژه‌ای را در توسعه روابط دو کشور ایفا کند.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفرهای بعدی میزبان هیئت‌های تجاری زیمبابوه نیز باشیم تا مذاکرات جدیدی را آغاز کنیم.

 

ارتقاء و توسعه همکاری با اصفهان در حوزه انرژی و نانو تکنولوژی

سفیر زیمبابوه در ایران نیز در این نشست، ضمن اشاره به ظرفیت اصفهان در حوزه تجارت، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا مذاکراتی که میان دو کشور انجام شده به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک میان دو کشور ایران و زیمبابوه به میزبانی ایران برگزار و زمینه‌های همکاری در این کمیسیون بررسی شد.

سفیر زیمبابوه در ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری توسعه یافته و استان اصفهان نیز از لحاظ توسعه در ایران حرف نخست را می‌زند و به دنبال ارتقاء و توسعه همکاری‌ها هستیم.

وی افزود: اصفهان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان بسیار فعال است و تمایل داریم در این حوزه‌ها همکاری بیشتری با استان اصفهان داشته باشیم.

سفیر زیمبابوه در ایران اظهار کرد: استان اصفهان مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران است از این رو تور بازدیدی در حوزه انرژی و فناوری‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت تا اطلاعات بیشتری را در این حوزه کسب کنیم.

وی با اشاره به صنعت توریسم در استان اصفهان، گفت: کشور زیمبابوه نیز به دلیل جاذبه‌های توریستی متعددی که دارد مرکز توریست است و همین موضوع فصل مشترکی میان کشور زیمبابوه و اصفهان خواهد بود.

سفیر زیمبابوه در ایران بیان کرد: درصدد هستیم همکاری بیشتری میان زیمبابوه و اصفهان شکل بگیرد و در آینده شاهد توسعه همکاری‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی ایران و زیمبابوه همیشه هوادار یکدیگر بودند و هر دو کشور تحت تحریم هستند و نباید این تحریم باعث ناامیدی و یأس ما شود بلعکس می‌توانیم ارتباط قوی‌تری را با یکدیگر داشته باشیم.

سفیر زیمبابوه در ایران گفت: دولت ایران در زمینه‌های مختلف نانو تکنولوژی و توریست در حال افزایش ظرفیت است و ما نیز درصدد هستیم تا در برنامه‌های ایران نقش آفرینی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا تعدادی از دانشجویان کشور زیمبابوه به اصفهان خواهند آمد تا در علوم نانو تکنولوژی تحصیل کنند و تجربه بیاموزند.

سفیر زیمبابوه در ایران عنوان کرد: می‌توانیم دیدگاه و نظرات اشتباهی که نسبت به ایران وجود دارد را تغییر دهیم و ایران واقعی را به دنیا معرفی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه