English

استاندار اصفهان:

سفرای ایران خواستار حضور در رویدادهای نمایشگاهی اصفهان هستند

استاندار اصفهان گفت:سفرای ایران در کشورهای متعدد خواستار حضور فعالان اقتصادی آن کشورها در رویدادهای نمایشگاهی اصفهان هستند.

سفرای ایران خواستار حضور در رویدادهای نمایشگاهی اصفهان هستند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در دومین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اشتیاق بسیاری برای حضور فعالان اقتصادی کشورهای حوزه مأموریتی خود در نمایشگاه‌های تخصصی استان اصفهان را دارند که نشان دهنده ظرفیت های چشمگیر در استان است.

وی بیان داشت: اگر نسبت به هویت روستا و اینکه زندگی در روستا یک ارزش است و هر فرد روستایی بعنوان یک تولید کننده فرد مفیدی در جامعه است کار نکنیم، روستا به شهر وابسته می‌شود.

مقام علی دولت در استان ادامه داد: روستاییانی که خود تولید کننده محصولات لبنی بودند امروز نیاز خود را از مواد غذایی صنعتی و فروشگاهی تأمین می‌کنند و همین موضوع نشان دهنده بی توجهی به زندگی روستایی است.

استاندار اصفهان گفت: از این رو گروه کاری پیشرفت روستایی بایستی فعالیت و حوزه اقدام خود را به صورت وسیع در نظر بگیرد و جنبه‌های فرهنگی روستا را نیز بررسی کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه مشاغل روستایی تسهیل گری می‌کنند نیازمند پشتیبانی هستند از این رو گروه کاری پیشرفت روستایی به خوبی می‌تواند پشتیبان طرح‌های توسعه روستایی باشد.

وی همچنین در خصوص «تدوین تقویم نمایشگاهی استان» که دستور جلسه دوم این نشست بود، گفت: موضوع تقویم نمایشگاهی استان بسیار با اهمیت است و نباید نسبت به این موضوع مهم غفلت شود.

 استاندار اصفهان افزود: ضروری است تقویم نمایشگاه‌های استان به تقویم رویدادهای بین‌المللی استان تبدیل شود، در این راستا بایستی برای نمایشگاه‌های استان سیر مشخصی در نظر گرفته شده، تنظیم، تدوین و اجرایی شود.

مرتضوی ضمن اشاره به جلسه مشترک استانداران و سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف در هفته های اخیر، گفت: این جلسه شامل دو بخش بررسی و همفکری حول محور مسائل عمومی و برگزاری میز تخصصی استان‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اشتیاق بسیاری برای حضور فعالان اقتصادی کشورهای حوزه مأموریتی خود در نمایشگاه‌های تخصصی استان اصفهان را داشتند که نشان دهنده ظرفیت چشمگیر استان در این حوزه است.

استاندار اصفهان افزود: در این خصوص بایستی در شورای روابط بین‌الملل استان ورود کنیم و برنامه جدی برای حضور کشورهای مختلف در رویدادهای نمایشگاهی خاص استان داشته باشیم.

مرتضوی متذکر شد: برای قطب شدن اصفهان در نمایشگاه‌های مختلف بایستی برنامه مشخصی داشته باشیم از جمله اینکه در افتتاحیه نمایشگاه‌ها مهمانان بین‌المللی و تأثیرگذار دعوت شوند تا زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم شود.

وی درخصوص «ارائه گزارش مرتبط با رشد و تولید استان مربوط به شعار سال»، که دستور جلسه سوم این جلسه بود، عنوان کرد: از سال گذشته در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان قرارگاهی تشکیل و مقرر شد روند این قرارگاه در سال ۱۴۰۲ نیز امتداد و استمرار داشته باشد.

استاندار اصفهان اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از راهبردهای اساسی استان توسعه دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع نباید ظرفیت‌های این قرارگاه مورد غفلت قرار بگیرد از طرفی با جدیت پیگیری شود تا کارهایی که شروع شده به نتیجه برسد و جلسات قرارگاه به صورت مجزا ادامه یابد.

مقام عالی دولت در استان اظهار کرد: در تحقق شعار سال در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کردند تا رویکرد استان را مشخص نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه