English

مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای طرح محله وری شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱

مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان از اجرای طرح محله محوری به طور ویژه در سطح شهر اصفهان در سال 1401 خبر داد.

اجرای طرح  محله وری شهر  اصفهان در سال 1401

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، داوود بحیرایی در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که با دستور کار بازآفرینی شهری و بررسی مشکلات محلات کم‌ برخور‌دار منطقه ده با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری ونمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در منطقه 10 برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بحث محله محوری و تأکید شهردار محترم اصفهان، در سال آینده  محله محوری  به طور ویژه در کل شهر  اصفهان  اجرا خواهد شد و از هفده محله منطقه 10 شهرداری اصفهان دومحله مصلی و حصه در طرح ویژه محله محوری انتخاب شده اند  که 350 میلیارد بودجه ویژه  محله محوری جهت این دو محله  منطقه علاوه بر بودجه های جاری تخصیص یافته است که می تواند با این بودجه برخی مشکلات این دو محله را حل کرد.

وی همچنین گفت: توسعه‌ ساماندهی میدان شش راه، تملک وتعریض خیابان رئیسی، ساماندهی ورودی حصه ، پیاده رو سازی و چندین طرح عمرانی دیگر  در محله حصه  در سال آینده اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ده اصفهان حل مسئله  وقف محله  حصه را یکی از مهمترین  مطالبات اهالی محله  دانست و ابراز امیدواری کرد: دستگاه های اجرایی استان  با یک هم افزایی  و هماهنگی این حل مسئله را در  اولویت کار قرار دهند.

 وی مشکل مرکز بهداشت حصه،ضایعاتی های محله حصه را از دیگر مشکلات این محله دانست و گفت: امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این مشکلات هرچه زودتر مرتفع گردد.

بحیرایی همچنین به نقل از  آقای نواب مشاور شهردار اصفهان اظهار کرد: پیگیری ها در خصوص راه اندازی کلانتری حصه نیز صورت گرفته است .

مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان همچنین به طرح های باز آفرینی و حمایت از کارآفرینی و‌تشکیل ستاد کارآفرینی در شهرداری منطقه با حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان  و شهردار اصفهان اشاره کرد.

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه  ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت مردمی، محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کم ‌برخوردار شهری است که اجرای این سیاست‌ها در دستور کار اصلی این دفتر قرار گرفته است.

مسعود مهدویانفر با بیان اینکه بیش از ۵۰ محله کم برخوردار در استان وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، اظهار داشت: جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در سطح استان در این مناطق سکونت دارند که رفع مشکلات مردم این محلات نیازمند برنامه‌ریزی  و هماهنگی جدی است.

مهدویان فر با تاکید بر اینکه هماهنگی بین بخشی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کنار نهادهای دولتی باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: اقدامات مثبتی در طول سال‌های گذشته در این مناطق صورت گرفته است ولی با این وجود نواقصی نیز وجود دارد که باید با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها مرتفع گردد.

وی خواستار افزایش دسترسی مردم در محلات کم برخوردار به خدمات سلامت روان شد و افزود: دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری باید آموزش‌ها و مشاوره هایی در زمینه  پیش از ازدواج، تحکیم خانواده، فرزندآوری، فرزندپروری و … را به صورت رایگان و کم هزینه در این محلات ارائه نمایند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه کودکان محروم از تحصیل باید شناسایی شوند، گفت: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری برای شناسایی و انجام مشاوره به کودکان محروم از تحصیل استفاده شود تا در راستای مبارزه با بی سوادی در این مناطق گام برداریم.

شهرداری منطقه 10 اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه