English

رییس انجمن شرکت‌های ترانسپورتی هرات افغانستان:

ارزش اقتصادی صادرات محصولات کشاورزی ایران به افغانستان

رییس انجمن شرکت‌های ترانسپورتی هرات افغانستان بیان کرد: صادرات محصولات کشاورزی به خصوص میوه از افغانستان و از طریق ایران به دیگر کشورها، با راه‌اندازی راه‌آهن خواف- هرات، آسان و به صرفه می‌شود.

ارزش اقتصادی صادرات محصولات کشاورزی ایران به افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عارف رضایی؛ رییس انجمن شرکت‌های ترانسپورتی هرات افغانستان در سخنانی اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی به خصوص میوه افغانستان از طریق ایران به دیگر کشورها آسان و به صرفه خواهد بود.

رضایی همچنین در ادامه سخنان خود اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی به خصوص میوه از افغانستان و از طریق ایران به دیگر کشورها، با راه‌اندازی راه‌آهن خواف- هرات، آسان و به صرفه می‌شود.

رییس انجمن شرکت‌های ترانسپورتی هرات افغانستان گفت: راه‌اندازی راه آهن خواف-هرات جابجایی سریع حجم بالایی از بار در مقایسه با مسیرهای جاده ای را ممکن می سازد که این مساله موجب کاهش هزینه های تجاری بازرگانان ایرانی و افغانستانی و افزایش سود تولیدکنندگان کالاهای صادراتی و ترانزیتی می شود و سرعت انتقال کالا را نیز افزایش می دهد.

وی متذکر شد: هم اکنون بخشی از میوه تولیدی افغانستان به شکل "میوه خشک" یا همان آجیل و خشکبار به کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهای غربی صادر می شود که فعالیت جدی راه آهن خواف-هرات و انتقال محصولات کشاورزی با این خط ریلی به بنادر جنوبی ایران و سپس کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند برای کشاورزان و بازرگانان افغانستانی پرسود و مفید باشد.

رضایی تاکید کرد: راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان قطعه ای مهم از پازل ارتباطی میان کشورهای منطقه است و در آینده می توان در خصوص صادرات میوه تازه افغانستان مانند انار و انگور به کشورهای مختلف از این خط ریلی نیز بهره گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه