English

حسن عبدالله زاده:

اردبیل نیازمند توسعه صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی است

مدیر عامل شرکت ماشین سازی اردبیل گفت: استان اردبیل نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است.

اردبیل نیازمند توسعه صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسن عبدالله زاده ، مدیر عامل شرکت ماشین سازی اردبیل با بیان اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل قابل افزایش است و نباید محدود به فعالیت‌های فعلی شود گفت: استان اردبیل قطب تولید محصول سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و انواع میوه‌های سردرختی است که در این سه بخش نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است.

وی از خام‌فروشی محصولات کشاورزی به عنوان آفت و حرکت ضد اشتغال و تولید یاد کرد و گفت: باید به هر شکل ممکن به توسعه صنایع تبدیلی کمک کنیم که در این زمینه جمعی از دانش‌آموختگان علمی دانشگاه‌های استان اردبیل گردهم آمدند تا با تولید پنج تا ۶ نوع دستگاه صنایع فرآوری و تبدیلی به توسعه و تقویت این صنعت پردرآمد و پرسود در کشور و استان اردبیل کمک کنند.

مدیر عامل شرکت ماشین سازی اردبیل بیان کرد: در چند سال اخیر به رغم توسعه صنایع تبدیلی در استان اردبیل همچنان نیازمند ترغیب و تشویق فعالان بخش کشاورزی برای توسعه صنایع تبدیلی هستیم.

عبدالله زاده گفت: امیدواریم با همت مسئولان در نهادها و دستگاه‌های مختلف همایشی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای بزرگ به صورت علمی و عملی برگزار شود تا فعالان بخش کشاورزی بیشتر با ابعاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی آشنایی پیدا کرده و در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی مناسبی را شاهد باشیم.

وی افزود: با راه‌اندازی خط تولید و دستگاه‌های صنایع تبدیلی قطعا آمادگی ارائه مشاوره در حوزه صنایع تبدیلی را داریم.

کارآفرین نمونه کشور و مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران تصریح کرد: قطعا استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های خوب تولید سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و میوه می‌تواند به یک بستر مناسب در توسعه صنایع تبدیلی به صورت کارگاهی و حتی مجموعه‌های تولیدی خانگی تبدیل شود.

عبدالله‌زاده افزود: سالانه بیش از ۱۷ میلیارد تومان درآمد از فروش دستگاه‌های حوزه صنایع تبدیلی در داخل و خارج از کشور داریم و در حال حاضر آماده صادرات محصولات خود به عراق، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی را داریم.

وی ظرفیت واحد تولیدی ماشین‌سازی اردبیل را در تولید 5 دستگاه با هدف عرضه دستگاه‌های تولید لواشک، چیپس میوه، لواشک مجلسی، چیپس سیب‌زمینی، خلال سیب‌زمینی، چیپس میوه و ماشین‌آلات صنایع لبنی گفت: ما آمادگی داریم با تولید و عرضه این ماشین‌آلات به توسعه صنایع تبدیلی کمک کرده و حتی در بازاریابی در این بخش به صورت مستقیم ورود پیدا کنیم.

مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران می گوید: در حال حاضر این مجموعه با تولید 5 دستگاه متنوع فرصت اشتغال ۱۲ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده و طرح توسعه‌ای نیز در شهرک الهیه اردبیل در دست اقدام داریم که قطعا با خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب و استفاده از نیروی متخصص و تکنسین توان و ظرفیت تولید خود را افزایش خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه