English

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور :

امسال ۵۰۰ هزار شغل دیگر در کشور ایجاد می شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه اولویت نخست کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است، گفت: در همین راستا ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال برای امسال هدف‌گذاری شده است.

امسال 500 هزار شغل دیگر در کشور ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، روز چهارشنبه در مراسم جشن خودکفایی پنج هزار طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه ما حمایت را از مددجویان رها نکردیم، افزود: سالمندان و بیماران صعب العلاج تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند اما مابقی باید در چرخه اشتغال قرار گیرند.

وی، راهبرد کمیته امداد را ایجاد و توسعه اشتغال، مسکن و فرهنگ خود اتکایی عنوان و تصریح کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ قرار شد کمیته امداد ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند که ۵۰ درصد از این مشاغل برای غیرمددجویان به همراه کارآموزی بود.

وی تصریح کرد: برای امسال نیز ۵۰۰ هزار اشتغال دیگر برای کمیته امداد هدف‌گذاری شده است که از این تعداد ۵۰ درصد مددجو و ۵۰ درصد غیر مددجو هستند.

رئیس کمیته امداد امام (ره) کشور به سهم کمیته امداد در تولید نیز اشاره و بیان کرد: در ژنو، فرش کمیته امداد به نام برند احسان ثبت جهانی شد و سال گذشته ۱۳۰ هزار مترمربع فرش فقط از طریق کمیته امداد فروخته شد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اشتغال ما توسعه مشاغل خانگی است، تصریح کرد: هم اینک یک سوم تولید پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد انجام می شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند که یتیم را در دامان خودشان پرورش می دهند از این‌رو تلاش می کنیم که اشتغال خانگی را برای این زنان فراهم کنیم که در این راستا تولید فرش و ابریشم را به داخل خانه‌ها می بریم و تا کنون در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه