English

افزایش جرایم مالی و کلاهبرداری سایبری در گیلان

رئیس پلیس فتا استان از افزایش ۲۵ درصدی جرایم مالی و کلاهبرداری در حوزه فضای سایبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در گیلان خبر داد.

افزایش جرایم مالی و کلاهبرداری سایبری در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا گیلان، از افزایش ۲۵ درصدی جرایم مالی و کلاهبرداری در حوزه فضای سایبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در گیلان خبر داد و گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی و جرایم سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه از مهمترین جرایم مالی استان در سال جاری به شمار می‌روند.
وی افزود: تماس به عنوان فرد برنده در صدا و سیما، بانک‌ها و فروشگاه، خرید از سایت‌های و ارسال پیامک حاوی لینک جعلی از جمله کلاهبرداری‌هایی است که در گیلان برای آن‌ها تشکیل پرونده شده است.
رئیس پلیس فتا استان گفت: با وجود همه توصیه‌ها و هشدار‌هایی که ارائه شده متاسفانه هنوز افرادی هستند که با تماس مجرمان مبنی بر اینکه برنده شده‌اند، خیلی راحت اطلاعات اولیه خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.
سرهنگ نقی مهر افزود: پیامک حاوی لینک جعلی نیز به این صورت است که با کلیک کردن روی آن، کلاهبردار دسترسی کاملی به مخاطبان و پیامک‌های این فرد پیدا کرده و او را به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار ناچیز و انجام فیشینگ ترغیب می‌کند.
رئیس پلیس فتا گیلان با بیان اینکه هیچ‌گاه مراکز دولتی با شماره‌های شخصی با شما تماس نمی‌گیرند، گفت: هر فردی که با شماره شخصی تماس گرفت و خبر برنده شدن شما در مسابقه یا قرعه‌کشی را اعلام کرد، حائز توجه نیست و همچنین پیامک‌های تحت عنوان ابلاغیه قضائی با پیش شماره شخصی و درخواست پول نیز جزو مواردی است که به منظور کلاهبرداری استفاده می‌شود.
سرهنگ نقی‌مهر همچنین وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه