English

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام:

شهدا جان خودرا برای حفظ امنیت فدا کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: در دنیای ارتباطات و اطلاعات رسانه‌ها تأثیر بسزایی در آگاه‌سازی جامعه دارند.

شهدا جان خودرا برای حفظ امنیت فدا کردند

به گرارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، جمال اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در دنیای ارتباطات و اطلاعات رسانه‌ها تأثیر بسزایی در آگاه‌سازی جامعه و جهاد تبیین دارند.

مدیرکل بنیادشهید افزود: شهدا از جان خود گذشتند تا امنیت ما را تأمین کنند و قطعاً آرامش و امنیت کنونی مدیون جان‌فشانی‌های شهدای گران‌قدر است.

وی با بیان این‌که در یک‌سال گذشته اقداماتی توسط همکاران و همچنین مسئولان دیگر دستگاه‌ها جهت خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام گرفته، اضافه کرد: در سال جاری ۱۵۰ هزار دیدار با خانواده معظم شهدا استان انجام‌شده که ۶۰ درصد توسط پرسنل بنیاد شهید و ۴۰ درصد توسط استاندار مدیران کل و فرمانده سپاه امیرالمؤمنین و... انجام گرفته است.

اسدی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال ۲۲۰ میلیارد تومان در سال جاری جهت ارائه تسهیلات به خانواده‌های شهدا جهت راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی مصوب شد که متأسفانه همکاری لازم در این خصوص توسط برخی بانک‌ها انجام نگرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در ادامه تصریح کرد: در حوزه تسهیلات مسکن نیز ۵۷۵ مورد وام مسکن در سال جاری مصوب شده که ۲۹۷ فقره تا کنون پرداخت شده‌ است.

اسدی در ادامه به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون تبدیل وضعیت ۳هزار و ۵۰۰ نفر انجام گرفته و احکام کارگزینی آنان نیز صادر شده‌است.

این مسئول همچنین به سامان‌دهی گلزار شهدا اشاره کرد و افزود: ۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست‌جمهوری به استان جهت سامان‌دهی گلزار شهدا تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم این اداره تعیین درصد جانبازی افراد فاقد مدارک بالینی در دوران دفاع مقدس بوده که از مجموع بیش از سه هزار نفری که از مراجع ذیصلاح شامل سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی معرفی شده تعیین درصد جانبازی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده است و پرونده سایر افراد نیز در حال بررسی است.

وی با اشاره به در پیش بودن ۲۲ اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: طرح سلام شهید توسط همه دستگاه های اجرایی استان به منظور دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا انجام می‌شود.

اسدی در ادامه به برگزاری چندین یادواره در سال جاری در استان ایلام اشاره کرد و گفت: یادواره ۴۰۰ شهید ایل خزل، فاتحان میمک، یادواره ایل شوهان و... از جمله یادواره‌هایی است که طی سال جاری برگزار شده‌است.

وی در پایان ایجاد ۵محل اسکان در مرز مهران برای خانواده شهدا در ایم اربعین، برگزاری مسابقات، برگزاری پیاده روی و... را از دیگر اقدامات بنیاد شهید استان ایلام در سال جاری عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه