English

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۵۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی مازندران زیر کشت محصولات کشاورزی است

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 150 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان زیرکشت محصولات کشاورزی است که 58 هزار هکتار آن مربوط به گندم است و 21 هزار هکتار آن در قالب کشت قراردادی بوده که 78 درصد تعهد ابلاغی اجرا شده است.

150 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی مازندران زیر کشت محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، خلیل حقیقی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کشت پاییزه محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون 81 درصد برنامه کودی استان محقق شده است، اظهار داشت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 31 هزارتن کود در استان توزیع شد که میانگین مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه 150 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان زیرکشت محصولات کشاورزی است که 58 هزار هکتار آن مربوط به گندم است و 21 هزار هکتار آن در قالب کشت قراردادی بوده که 78 درصد تعهد ابلاغی اجرا شده است، ادامه داد: افزایش 5 هزار هکتاری گندم نسبت به سال قبل را داریم که سهم مناطق دیم بیشتر است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 8 هزار و 100 هکتار سطح سبز کلزاست که در آستانه گلدهی آن هستیم و مدیریت تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در این مرحله مورد تأکید است، گفت: 28 هزار هکتار جو در استان کشت شده که وضعیت رشدی خوبی دارد.

وی خاطرنشان ساخت:  پیش‌بینی 215 هزار هکتار کشت برنج در استان داریم که قطعاً در برخی مناطق با کاهش سطح کشت مواجه خواهیم بود چون منابع آبی ما محدود است.

حقیقی هشدار داد: با توجه به بحران آبی، احتمال زیرکشت نرفتن حدود 10 هزار هکتار از شالیزارهای استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه