English

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

تخصیص ۹۰ میلیاردی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کشاورزی مازندران

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران گفت: 3 هزار و 470 میلیارد تومان اعتبار سفر هیأت دولت به مازندران بود که تاکنون 9 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان اعتبار تخصیص پیدا کرد.

تخصیص 90 میلیاردی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی مسئولین طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان آمل اظهار داشت: همانطور که وزیر جهاد کشاورزی در سفرهای خود به مازندران، این استان را لنگرگاه و قلب تپنده کشاورزی کشور معرفی کرد، یقیناً توانمندی کشاورزی مازندران زیاد است و ارمغان خوبی در این بخش داریم و نشان می دهد با تمام مشکلات اقتصادی که وجود دارد ظرفیت های فراوانی در کشاورزی مازندران به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مازندران توانمندترین بخش خصوصی کشور را در بخش کشاورزی داراست، ادامه داد: کشاورزی مازندران 21 درصد تولید ناخالصی داخلی، 19 درصد اشتغال و 10 درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه رشد خوبی در حقوق و مزایای مستمر کارکنان داشتیم، گفت: تاکنون 86 درصد رشد اعتبارات را شاهد هستیم که جای خرسندی دارد.

وی هدف از برگزاری این نشست را پیگیری اعتبارات از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها اعلام کرد و افزود: برخی شهرستان ها موفقیت های خوبی در رشد اعتباری داشتند و سایر شهرستان ها باید از طریق فرمانداری ها نسبت به رشد اعتبارات بخش کشاورزی در شهرستان اقدام کنند.

نگهدار بیان داشت: 3 هزار و 470 میلیارد تومان اعتبار سفر هیأت دولت به مازندران بود که تاکنون 9 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان اعتبار تخصیص پیدا کرد و محدودیتی در پرداخت تسهیلات در سال 1401 نداشتیم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی به وضعیت پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه اشاره کرد و گفت: مازندران در پرداخت رتبه سوم و معرفی به بانک رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است و در بخش جذب اعتبارات نیز حدود 70درصد از سوی جهاد کشاورزی مازندران جذب شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابراز داشت: در حوزه تسهیلات سرمایه در گردش خرید نهاده های دام، طیور و آبزیان از محل طرح مردمی سازی یارانه ها، شهرستان های ساری، آمل و بابل جزء شهرستان هایی بودند که فعالیت خوبی در این زمینه داشتند.

وی اظهار کرد: قرار شد در مازندران 54 هزار شغل ایجاد شود و 5 هزار شغل به بخش کشاورزی اختصاص یافت و در این راستا سهم هر شهرستان مشخص و ابلاغ شد و هر کدام از این اشتغال ها باید در سامانه رصد اشتغال ثبت شوند که تاکنون 3 هزار و 757 شغل در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه