English

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور:

آماده پرداخت اعتبار برای رفع معضل پسماند شمال کشور هستیم

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: مشکلی برای پرداخت اعتبار در جهت رفع معضل زباله شمال کشور نداریم.

آماده پرداخت اعتبار برای رفع معضل پسماند شمال کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پس از بازدید از محل انباشت زباله شهرستان آمل در منطقه عمارت، اظهار داشت: اگر جانمایی مکان جدید زباله در شهرستان آمل مشخص و به وزارت کشور معرفی شود، برای اجرای زیرساخت‌های کارخانه زباله سوز، مشکل تأمین اعتبار وجود ندارد.

وی پس از بازدید از محل دفن زباله آمل در منطقه عمارت، ادامه داد: تا زمانی که زمین موردنیاز ایجاد کارخانه زباله سوز درآمل به وزارت کشور معرفی نشود، هیچ اقدام مؤثری برای برون رفت از این مشکل در شهرستان نخواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، موضوعی که باید توسط مسئولان اجرایی شهرستان آمل و مازندران به صورت ویژه پیگیری و به نتیجه ختم شود، معرفی چند نقطه مشخص که ارزیابی‌های زیست محیطی آن هم اخذ شود و پس از آن بر اساس ترتیب و اولویت استانداری مازندران، زمین‌های مورد نظر را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بار دیگر با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی اعتباری برای اجرای کارخانه زباله سوز در آمل وجود ندارد، تصریح کرد: پس مشخص شدن زمین و شروع عملیات اجرای این طرح مهم در شهرستان آمل، برنامه زمانبندی آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: البته وزارت کشور هم به دنبال توقف کامل زباله‌های انتقالی شهرستان آمل به منطقه عمارت است که پس از جابجایی زباله از محل عمارت و ایزوله شدن مکان برای آبگیری سد در نزدیکی محل دفن زباله درسال‌های آینده مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پاسخ به این پرسش که چه زمانی به مردم مازندران اعلام خواهید کرد که مشکل پسماند در این استان به طور کامل رفع خواهد شد، تصریح کرد: قول و وعده‌ای بدهیم که تمام مشکل پسماند شهرستان آمل و مازندران در مدت شش ماه یا یک سال آینده برطرف خواهد شد، خلف وعده به مردم است.

وی بیان داشت: واقعیت این است که متاسفانه وضعیت دفن و انباشت زباله در آمل و مازندران، یک پیشنه بیش از 30 سال در پشت آن وجود دارد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای برون رفت از این معضل زیست محیطی چاره اندیشی شود.

سلیمی اظهار داشت: در حال حاضر آن چیزی که الان وجود دارد، در مازندران زباله سوز ساری با پیگیری‌های که استاندار و معاون عمرانی استاندار و شهرداری ساری داشته، پیشرفت خوبی داشته و در واقع اقدام‌های پایانی آن در حال انجام است که به زودی افتتاح این کارخانه زباله سوز انجام خواهد شد.

وی همچنین به جلسه آینده وزیر کشور با استانداران استان‌های شمالی در حوزه مدیریت پسماند در تهران خبر داد و عنوان داشت: با توجه به شرایط حاد مدیریت پسماند در این استان‌ها باید به یک راه حلی برسم که در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام‌های مهمی در جهت پایین بخشیدن به این معضل مردم این استان‌ها انجام شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: دولت سیزدهم نیز در سفر‌های استانی خود به سه استان شمالی، اولویت نخست خود را رفع مشکل پسماند در این استان‌ها اعلام کرده و انتظار داریم که هر چه سریعتر منجر به نتیجه شود.

وی یادآور شد: دولت در حوزه پسماند استان‌های شمالی کشور در یک سال گذشته اعتبار‌هایی که اختصاص داده، به اندازه حود 20 سال گذشته تخصیصی اعتبار‌ها به این استان‌ها بی سابقه و کم سابقه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه