English

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد؛

افزایش مراجعه کنندگان علائم تنفسی به بیمارستان‌های اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش مراجعه کنندگان علائم تنفسی به بیمارستان‌های اصفهان به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

افزایش مراجعه کنندگان علائم تنفسی به بیمارستان‌های اصفهان

پژمان عقدک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی با علائم تنفسی به ویژه کودکان به دلیل آلودگی هوا در برخی بیمارستان‌های اصفهان افزایش یافته است.

وی افزود: در نیمه دوم امسال شمار بستری‌ها و مراجعات سرپایی در این روز‌های آلوده به ویژه در گروه کودکان در بیمارستان الزهرا و بیمارستان تخصصی قلب چمران اصفهان نسبت به نیمه اول سال افزایش یافته است.

عقدک با اشاره به انتشار نتیجه مطالعات و تحقیقات ملی در دو هفته گذشته گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در ۲۷ شهر بزرگ کشور با جمعیتی حدود ۳۵ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان ۸۷ درصد افزایش داشته که به طور تقریبی در طول یک سال ۲ برابر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در روز‌های آلوده مصرف ترکیبات ویتامین‌های C و E در مواد غذایی زیادتر باشد تا بدن در برابر آلودگی تقویت شود، همچنین مصرف مایعات بیشتر، شیر، لبنیات، میوه، سبزی، سفر کردن، از خانه کمتر خارج شدن، و پرهیز ازمصرف فست‌فود و تنقلات با ارزش غذایی توصیه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه