English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: علت آلودگی هوا با برقراری مدرسه نیست که با تعطیلی مدارس از بین برود و باید علت‌یابی شود و علت اصلی برطرف شود.

آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در یک‌صد و شصت و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت ۲۶ دی سالروز تشکیل شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشارکت مردم در امور اجرایی و تصمیم‌سازی‌ها است.

وی افزود: یکی از بسترهای مناسب برای مردمی‌سازی و مردمی‌شدن امور از جمله مدارس، شورای آموزش و پرورش است.

ابراهیمی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است، عنوان کرد: تلاش دولت بر این است که در راستای مردمی‌سازی، اقداماتی انجام دهد و می‌طلبد که در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها، به این موضوع اهتمام بیشتری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش محفلی برای مشارکت‌ دادن همه ادارات و نهادها است، اگر همه ادارات با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، قطعاً اثرگذاری اقدامات آن بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش در استان مرتب و منظم با دستور جلسه مشخص برگزار می‌شود؛ اما متأسفانه برخی از شهرستان‌ها و مناطق به این بحث توجهی ندارند و حتماً می‌طلبد که توصیه موکد در این زمینه به شهرداران، بخشداران و فرمانداران بشود.

ابراهیمی اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها و جشنی که در پیش داریم، میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر است که مدارس ما باقدرت و قوت در این مناسبت برنامه‌های خود را انجام می‌دهند؛ اما با موانعی مانند تعطیلی‌های ناخواسته مدارس مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا، گفت: درست است که سلامت دانش‌آموزان و کل جامعه برای ما مهم است، اما باید یک اهتمام ویژه‌ای حاکمیت و دولت داشته باشند که ما نیازی به تعطیلی مدارس نداشته باشیم، علت آلودگی هوا با برقراری مدرسه نیست که با تعطیلی مدارس از بین برود و باید علت‌یابی شود و علت اصلی برطرف شود.

وی بیان کرد: برای اولین‌ بار در آموزش و پرورش، پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام در اردوگاه تربیتی باغ ابریشم تشییع و خاک‌سپاری شد و ما شاهد بودیم که زیر بارش رحمت الهی چه جلوه‌های ویژه و زیبایی خلق شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیش از فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیش از ۲۶۰ مدرسه در استان اصفهان میزبان پیکر پاک و مطهر شهید گمنام بود، حضور پیکر مطهر شهید گمنام کم و کاستی‌های ما در مدارس را جبران کرد و به‌اندازه ده‌ها سخنرانی اثربخش بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: به یمن حضور شهدا در مدارس، معنویت دانش‌آموزان بسیار زیاد شد و بسیاری از مشکلاتی که ناشی از اغتشاشات و جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران بود، با حضور شهدای گران‌قدر در مدارس و جهاد تبیین از بین رفت و کم‌رنگ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به عدم وجود فضای آموزشی کافی در شهرک‌های مسکونی استان اصفهان، عنوان کرد: در شهرک‌های مسکونی ما با انبوهی از جمعیت مواجه هستیم که یا اصلاً فضای آموزشی ندارند و یا بسیار متراکم هستند و متأسفانه سرانه زمین برای ایجاد فضای آموزشی در آن وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه