English

استاندار فارس در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد؛

اقدامات فرهنگی به جوانان و نوجوانان واگذار شود

محمد هادی ایمانیه گفت: تجربه ثابت کرده است که فعالیت های فرهنگی واگذار شده به جوانان و نوجوانان اثر گذاری بیشتری دارد.

اقدامات فرهنگی به جوانان و نوجوانان واگذار شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: ستادی که تحت عنوان بزرگداشت اعیاد پیش رو؛ از ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها تا میلاد حضرت ولی عصر (عج) تشکیل شده است می بایست به صورت جدی، برای هرچه بهتر شدن جشن های این ایام برنامه ریزی کند.

استاندار فارس با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه‌ی فجر گفت: برخلاف سنوات گذشته، امسال برنامه های پیشنهادی دستگاه ها و امکان عمومی را مطالبه کنیم؛ عملکرد ایشان نیز نسبت به همان برنامه، ارزیابی شود.

ایمانیه اظهار داشت: در استان فارس می توانیم در دهه مبارک فجر برای عفو زندانیان جرائم غیرعمد کارهای ویژه‌ای با اولویت بانوان زندانی و متهمین مسائل مالی انجام دهیم.

وی بر تلاش سازمان ها برای حل مشکلات مزمن شده‌ی دستگاه ها در ایام دهه‌ی فجر تاکید کرد و افزود: سازمان ها با عزم بیشتری نسبت به ارتقای مسائل رفاهی پرسنل خود تلاش کنند.

استاندار فارس بر ضرورت برپایی میز خدمت در سازمان‌های مختلف تاکید کرد و گفت: همه سازمان‌ها در این ایام ضمن اقدام به برگزاری میز خدمت نسبت به حل مشکلات مردم اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در فارس، اجرای سرودهای خیابانی را یکی از فعالیت های فرهنگی و اثر بخش عنوان کرد و افزود: این گروه ها برای مردم جذابیت بسیاری دارد؛ شهرداری شیراز و دستگاه های متولی فرهنگ برای افزایش این فعالیت کمک کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه کار فرهنگی باید به دست دانش‌آموزان، دانشجویان، نوجوانان و جوانان سپرده شود، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، هرچه می توانند کارهای فرهنگی را به جوانان و نوجوانان واگذار کنند. این رویکرد علاوه بر بازدهی بیشتر کارهای فرهنگی، منجر به بروز خلاقیت در جوانان می شود و هزینه های کمتری هم در پی دارد؛ البته مسولین مراکز علمی توجه داشته باشند که نسبت به تامین بودجه‌ی فرهنگی سهل انگاری نشود.
وی در انتها بر لزوم توجه ویژه به مسائل تربیتی تاکید کرد و اظهار داشت: هرهفته یکروز را به جلسات مرتبط با مسائل فرهنگی، آموزشی، پرورشی، تربیتی و اخلاقی اختصاص خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه