English

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد؛

کشت ۱۷۰۰ هکتاری سبزیجات برگی در بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از پیش بینی تولید 42 هزار و 850 تن سبزیجات برگی پاییزه در این شهرستان خبر داد.

کشت 1700 هکتاری سبزیجات برگی در بابل

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه سبزیجات برگی گروهی از گیاهان هستند که از برگ آنها استفاده غذایی می شود، اظهار داشت: سبزیجات برگی به علت تأمین انواع ویتامین، عناصر غذایی، فیبر و غیره اهمیت زیادی در تغذیه و سلامتی انسان دارند.

وی ادامه داد: امسال یک هزار و 714 هکتار اراضی زراعی این شهرستان به کشت سبزیجات برگی اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 42 هزار و 850 تن سبزیجات برگی پاییزه شامل شاهی، تره، جعفری، گشنیز، اسفناج، شنبلیله، کرفس و نعناع در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه در اکثر باغچه های منازل روستایی و شهری سبزی کشت می شود، گفت: برای ارتقاء عملکرد تولید سبزیجات در واحد سطح و افزایش کیفیت محصولات تولیدی، کلاس های آموزشی و سایت الگویی سبزیجات در طرح سلامت تغذیه سالم ویژه زنان روستایی در روستاهای تحت پوشش مراکز 9 گانه این شهرستان برگزار شد و کارشناسان این مدیریت با اطلاع رسانی بر کاشت و پرورش انواع سبزیجات مناسب برای کاشت در پاییز و زمستان بر مراحل کاشت و داشت نظارت مستمر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سبزیکاری در باغچه منزل یک تولید محصول مطمئن و سالم است، تصریح کرد: در صورت کشت و توجه بیشتر به محصولات سبزی و صیفی که تأمین کننده ویتامین فیبر و املاح مورد نیاز بدن هستند، مانع سوء تغذیه و فقر غذایی شده و تأثیر بسزایی در کاهش و پیشگیری بیماری ها می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه