English

مدیرکل میراث‌ فرهنگی مازندران:

شناخت آثار تاریخی و فرهنگی مازندران در گرو اجرای طرح های پژوهشی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: شناخت آثار تاریخی و فرهنگی که بر هویت فرهنگی و دوره تاریخی جوامع دلالت دارد، در گرو اجرای طرح های پژوهشی است.

شناخت آثار تاریخی و فرهنگی مازندران در گرو اجرای طرح های پژوهشی است

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در نشست تخصصی که به‌مناسبت هفته پژوهش برگزار شده بود، اظهار داشت: تاکنون 115 اثر معنوی استان مازندران در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و پرونده 8 اثر دیگر نیز در لیست ثبت قرار دارد.

وی ثبت جهانی شب یلدا ، ابریشم‌بافی، ورزش پهلوانی زورخانه‌ای را ازجمله آثار معنوی ثبت‌شده در لیست میراث جهانی یونسکو برشمرد و ادامه داد: 78 اثر طبیعی استان در لیست میراث ملی جای دارد و 7 اثر نیز در انتظار قرارگیری در فهرست ثبت است و تحت حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد و از قوانین میراث فرهنگی تبعیت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه 763 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده در لیست آثار ملی در مازندران وجود دارد و 37 اثر دیگر نیز در انتظار ثبت قرار دارد؛ تصریح کرد: میراث‌فرهنگی مهمترین عناصر سازنده و قوام دهنده هویت انسانی است و. زمینه‌هایی را فراهم می‌کند تا با معرفی فرهنگ، تاریخ و هنر کشور در سطح بین‌المللی و جذب گردشگر فرصت‌های اقتصادی برای توسعه کشور رقم بخورد.

وی با اشاره به این مطلب که باید به تحقیق و پژوهش به‌عنوان مقدمه‌ طرح‌های توسعه‌ای به‌ویژه در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری توجه شود، بیان داشت: اهمیت پژوهش در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری به دلیل فرابخشی بودن آن بیش از دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

برزگر گفت: شناخت آثار ارزشمند فرهنگی - تاریخی، آثار مادی و غیر مادی که به نحوی دلالت بر هویت فرهنگی - تاریخی جوامع، اقوام و دوره‌های تاریخی دارد و نحوه به‌کارگیری این آثار در صنعت گردشگری جز با اجرای طرح‌های پژوهشی درست امکان‌پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه