English

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی کامل نقش مطالبه‌گری خود را انجام دهند

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی کامل نسبت به مسائل نقش مطالبه‌گری خود را به درستی انجام دهند.

 دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی کامل نقش مطالبه‌گری خود را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری در نشست صمیمی نمایندگان تشکل های دانشجویی در دانشگاه اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه کبری (س) و گرامی‌داشت روز دانشجو بیان داشت: تاریخ انقلاب اسلامی گواهی دهنده این مسئله است که مقام معظم رهبری (مدظله) بیش از همه مسئولان نظام با دانشجویان دیدار و گفت وگو داشته و تعداد این دیدارها به حدود 250 مورد می‌رسد که این نشان‌دهنده اهمیتی‌است که ایشان برای دانشگاه و دانشجو قائل هستند.

وی گفت: در کنار تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانشجویان و دانشگاهیان این هدایت‌ها و حمایت‌های پدرانه رهبر فرزانه انقلاب بوده که منجر به ایجاد جنبش ها و جهش های علمی ارزشمند دانشگاه­ها در این 44 سال شده است.

جعفری ادامه داد: این حساسیت و توجه مقام معظم رهبری (مدظله) به دانشجویان و اقداماتی که مسئولان نظام در جهت پاسخ به مطالبات و انتظارات دانشجویان در طول این چهار دهه انجام داده اند و باعث پیشرفت‌ها و رفع برخی مشکلات شده است بیانگر توجه و اعتقاد جدی و جمهوری اسلامی به قشر نخبگانی کشور است.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان در ادامه با اشاره به اینکه کشورهایی چون کانادا، انگلیس و آمریکا که با ادعای حمایت از آزادی بیان به صراحت از آشوب‌گران در ایران حمایت می‌کنند؛ خود با اقداماتی قاطع و ضربتی با معترضانی که در این سه کشور انتظارات به‌حقی هم دارند برخورد می‌کنند و اجازه هیچ‌گونه تجمع اعتراضی به مردم داده نمی‌شود از دانشجویان خواست که فریب دلسوزی‌های ظاهری مستکبران و دشمنان این نظام را نخورند چرا که خود آنها در عمل ناقضان آزادی‌ها و حقوق مردم هستند.

ایشان هدف دشمنان نظام را در ابتدا نابودی انقلاب اسلامی و اگر میسر نشد انزوا جمهوری اسلامی و اگر آن‌هم عملی نشد کاهش سرعت پیشرفت ایران عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان این نظام مقدس نه‌تنها به اهداف آینده مطلوب خود یعنی نابودی انقلاب اسلامی و اهداف ممکن انزوای جمهوری اسلامی نرسیدند بلکه با ناامیدی نظاره‌گر پیشرفت‌های جدی این انقلاب و نفوذ روزافزون آن در دنیا و تاثیرگذاری عمیق ایران در منطقه هستند تا جایی که نسیم بیداری اسلامی تا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران وزیدن گرفته است و مظلومان جهان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی به مبارزه با زورگویان و استکبار جهانی برخاسته‌اند.

جعفری ادامه داد حال که برنامه های دشمنان برای نابودی یا انزوای نظام جمهوری اسلامی به بن بست رسید آن‌ها در فکر متوقف کردن پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف از جمله پیشرفت های علمی،‌ اقتصادی، اجتماعی، نظامی و سیاسی هستند و تمام برنامه‌ریزی‌های دشمنان علیه ملت ایران با این این هدف انجام می‌شود که نمونه‌ بارز آن را می‌توان در اغتشاشات اخیر ملاحضه کرد که با درگیر کردن کارخانه علم و پیشرفت یعنی دانشگاه، سعی در عملی کردن اهداف خود داشتند.

رییس دستگاه قضایی استان دانشجویان را زبان گویای جامعه توصیف کرد و از ایشان خواست با مطالعه و روشن بینی و با داشتن بصیرت و هوشیاری لازم و به دور از افراط و تفریط و بدون اینکه در زمین دشمن بازی کنند امر مطالبه‌گری و پیگیری مطالبات خود را با جدیت دنبال کنند و از بیان واقعیت‌ها و انتظارات به حق جامعه دانشجویی پروایی نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه به اقدامات دستگاه قضایی در آشوب‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) ما در دستگاه قضایی دستگیر شدگان را به سه دسته تقسیم کردیم: دسته اول کسانی که فریب خورده بودند و فقط در تجمعات حضور داشته اند و اقدام خراب کارانه ای انجام ندادند که ایشان را با در نظر گرفتن دوره‌های آموزشی مختلف سبک زندگی و بصیرت افزایی برایشان، آزاد نمودیم. دسته دوم که در تجمعات حضور داشتند و اقداماتی هم انجام دادند ولی اقدامات کمتری داشته اند و اظهار ندامت کردند که آنها نیز با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده اند اما دسته سوم لیدرها و افرادی هستند که مرتکب جرائم سنگین بودند که با آنها طبق قانون با عدالت و قاطع برخورد خواهد شد.

شایان ذکر است رییس کل دادگستری استان در این جلسه ضمن استماع نظرات، پیشنهادات و انتقادات به سوالات دانشجویان پاسخ گفت و مقرر کرد: برگزاری این گونه نشست‌ها به صورت فصلی و مستمر ادامه یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه