English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

مصرف بهینه انرژی توسعه تولید و صادرات را در پی دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:با صرفه جویی گاز در بخش خانگی براساس الگوی صحیح مصرف، بخش تولید، اشتغال و صادرات تقویت می شود.

مصرف بهینه انرژی توسعه تولید و صادرات را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ابوالقاسم عسکری در نشست هم اندیشی و هم افزایی با مسئولین شهرستان شاهین شهر تصریح کرد:‌ با صرفه جویی گازدر بخش خانگی براساس الگوی صحیح مصرف این میزان مصرف باید به بخش تولید، اشتغال و صادرات هدایت شود و همچنین میزان آلودگی محیط زیست  به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

وی درخصوص فعالیت‌های گازرسانی این شرکت، بیان داشت: در حال حاضر 114 شهر، 1065 روستا، بیش از 18 هزار و 500 واحد صنعتی، بیش از 2میلیون و 400 واحد مصرف کننده تحت پوشش شبکه گاز هستند.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع سالانه حدود 22میلیارد مترمکعب گاز طبیعی درسه بخش خانگی، صنعتی و عمومی درسطح استان، افزود: از این میزان 70 درصد در بخش صنعت و تولید استان به مصرف می رسد.

عسکری، همچنین با تاکید بر ارتقاء راندمان صنایع و نیروگاه های استان با توجه به فرسودگی برخی از تجهیزات صنعتی،ادامه داد: در برخی ازنیروگاه ها، صنایع، بخش های خانگی و عمومی مقادیر قابل توجهی را می توان صرفه جویی نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، دمای رفاه منازل و محیط های اداری را 18تا 21 درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: برای پایداری و استمرار جریان گاز در همه بخش ها و پیشگیری از افت فشار گاز در مناطق سردسیر و مرزی کشور، رعایت الزامات ایمنی و بهینه مصرف بهینه اجتناب ناپذیر است.

عسکری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه خدمات منوط به وصول مطالبات است و همه بخش های مصرف کننده بویژه صنایع بایستی در این راستا همکاری نمایند گفت: پرداخت به موقع گاز بها باعث به حرکت درآمدن چرخه خدمات گازرسانی و تولید و اشتغال و رفاه مردم می گردد.

وی، افزود: دولت یارانه زیادی در خصوص بهای گاز می پردازد، در حال حاضر هر متر مکعب گاز در فصول سرد41تومان و 4ریال محاسبه می گردد، این در حالی است که بهای واقعی گاز بسیار بالاتر از این می باشد.

عسکری همچنین با تاکید بر تشکیل کمسیون حفاری، افزود: هر گونه عملیات حفاری با مجوز  ادارات گازرسانی الزامی است، حفاری غیر مجاز موجب حوادث بسیار زیانبار و گاها خطرات جانی غیر قابل جبران به همراه دارد.

وی همچنین بیان داشت:گازرسانی به روستاها با هدف محرومیت‌زدایی، افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زایی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با شتاب بالایی انجام گردیده و تاکنون شاهد ثبت دستاوردهای بزرگی در این زمینه بوده ایم.

این مقام مسئول گفت: در مسیرگازرسانی به روستاهای استان، تاکنون به 1065روستا گازرسانی شده است و توسعه گازرسانی در بخش کشاورزی و صنعت گلخانه ای در سطح استان منجر به رونق چشمگیر این بخش و مهاجرت معکوس گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از فرماندار و مسئولان این شهرستان خواست تا با همکاری با شرکت گازاستان اصفهان در مسیر فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی و همچنین توسعه خدمات گازرسانی مساعدت نمایند.

شرکت گاز اصفهان مصرف بهینه

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه